Kobieca twarz przedsiębiorczości (MediaRoom)
„Nie ma przedsiębiorczości bez empatii” - tak brzmi dewiza Beaty Drzazgi, właścicielki kilku firm w Polsce i za granicą. W rozmowie z dziennikarką angielskiej redakcji PAP Biznesu, Aleksandrą Olbryt, Beata Drzazga opowiedziała, co jest jej receptą na sukces, jak buduje się̨ etyczny biznes i dlaczego nie wszystkim się to udaje. Drzazga mówi o sobie, że jest „mentorem, filantropem, wizjonerem, doradcą w życiu i biznesie”. Z feminatywów rezygnuje świadomie - by podkreślić, że przedsiębiorczość nie ma płci.
Materiał wideo do pobrania: https://pap-mediaroom.pl/biznes-i-finanse/kobieca-twarz-przedsiebiorczosci
„Pozycja kobiet w biznesie jest znacznie lepsza niż dwadzieścia lat temu” - mówi Drzazga.
Choć problem szklanego sufitu w firmach wciąż istnieje i nie da się go zignorować, kobiety dziś częściej biorą sprawy w swoje ręce. Drzazga jest świetnym przykładem tego, że do zbudowania biznesu potrzebna jest nie tylko wewnętrzna siła i determinacja, ale także - a może przede wszystkim - poczucie misji i wspomniana już empatia. Dziś rozumiemy, że biznes to nie tylko cyfry, ale też emocje i ludzie, którzy go tworzą - i by poruszać się swobodnie między tymi dwoma światami, potrzebujemy wyczucia i intuicji. Tu kobiety mają przewagę. Ale, jak podkreśla Beata Drzazga, dobrym przedsiębiorcą może zostać każdy – bez względu na płeć, wiek czy zgromadzony kapitał. Ona sama jest na to chodzącym dowodem. W biznesie liczy się odpowiednie nastawienie. I świadomość, że emocje wcale nie oznaczają słabości. Przeciwnie – to, jak traktujemy tych, których zatrudniamy i z którymi współpracujemy, czy potrafimy podejść do nich z odpowiednią dozą empatii, zrozumienia, serdeczności – warunkuje, czy nasz biznes przetrwa, a nawet odniesie sukces, wspierany lojalnością i wydajnością pracowników, którzy czują się docenieni i szanowani.
„Zanim wprowadzono regulacje dotyczące ESG, moje firmy już działały w taki sposób” – mówi Beata Drzazga.
ESG, czyli Environmental, Social, Governance, odnosi się do działań przedsiębiorstw na rzecz ekologii, społecznej odpowiedzialności biznesu i ładu korporacyjnego. Tylko etyczne biznesy, którym przewodzą odpowiedzialni i świadomi przedsiębiorcy, mają szansę utrzymać mocną pozycję na rynku. Nie da się osiągnąć sukcesu w biznesie bez troski o środowisko, o społeczeństwo, które budujemy, wreszcie – o zespół, czyli ludzi, którzy tworzą daną organizację. A może inaczej - da się, ale będzie to kolos na glinianych nogach.
Beata Drzazga przedsiębiorca, założyciel wielu firm w Polsce m.in.: BetaMed S.A. – największej firmy medycznej w Polsce, świadczącej usługi opieki długoterminowej. Zatrudnia ponad 3200 osób. Posiada 91 filii opieki domowej w 11 województwach w Polsce. Właściciel Beata Drzazga Foundation, Dono da Scheggia, Drzazga Clinic i Global Impact Beata Drzazga. Jest założycielem także firm za granicą: w Las Vegas, Miami i w Hiszpanii. Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach, od lat aktywnie udziela się charytatywnie; współtworzy artykuły medyczne i biznesowe; występuje jako prelegent na licznych konferencjach dla przedsiębiorców.
Źródło informacji: PAP Biznes