Na co zwrócić uwagę przy wyborze księgowości dla ecommerce? (MediaRoom)

Branża ecommerce ma swoją specyfikę - sprzedaż odbywa się wielokanałowo, a zamówienia mogą być składane przez klientów z różnych krajów. To powoduje, że standardowe usługi księgowe są niewystarczające. Prowadzisz e-sklep, sprzedajesz na platformie Amazon lub wystawiasz oferty na Allegro? Dowiedz się, na co zwrócić uwagę, poszukując partnera, któremu powierzysz księgowość sklepu internetowego.

Taxology.co/Freepik

Specjalizacja dostawcy usług księgowych

VAT OSS, WDT czy WNT - jak można przeczytać na stronie internetowej https://taxology.co/pl/, to zagadnienia charakterystyczne dla księgowości ecommerce. Jednak przedsiębiorca zajmujący się sprzedażą online nie musi się w nie zagłębiać - wybierając profesjonalnego dostawcę usług księgowych dla ecommerce, zyskuje on pewność, że zostanie poinformowany np. o konieczności rejestracji do VAT w Niemczech. Wówczas też specjaliści dopełnią w jego imieniu niezbędnych formalności. To spora oszczędność czasu - właściciel sklepu może w pełni skoncentrować się na pozyskiwaniu klientów.

Księgowość dla sklepu internetowego wymaga umiejętnego stosowania nie zawsze łatwych w zrozumieniu przepisów. W takich sytuacjach nieoceniona jest praktyka. Wybór dostawcy usług księgowych, który specjalizuje się w księgowości ecommerce, oznacza współpracę z zespołem mającym bogate doświadczenie w rozliczaniu przedsiębiorców prowadzących sprzedaż przez internet różnymi kanałami i na każdą skalę.

Jakość kontaktu

Z reguły firmy oferujące księgowość dla ecommerce składają się z zespołu specjalistów. To z kolei rodzi pytanie o jakość kontaktu. Wybierając partnera, który zajmie się księgowością e-sklepu, warto zwrócić uwagę na to, jak będzie wyglądać przepływ informacji. Wspomniana już firma Taxology, jak można przeczytać na stronie https://taxology.co/pl/ksiegowosc-e-commerce/, zapewnia dedykowaną księgową do kontaktu. Takie rozwiązanie nieprzypadkowo uchodzi za najkorzystniejsze - dla przedsiębiorcy oznacza ono m.in. możliwość szybkiego uzyskania odpowiedzi na pytania, które dotyczą księgowości jego firmy.

Jakość kontaktu to zagadnienie, które dotyka też kwestii częstotliwości raportowania. Najlepiej wybrać firmę, która nie tylko informuje na czas o wysokości podatków do zapłaty (np. VAT i PIT), ale również przygotowuje sprawozdania finansowe, raporty zarządcze i raporty finansowe - np. Cash-Flow czy Bilans. Ponieważ w biznesie liczy się czas, to wybrany partner powinien zapewniać dostęp do danych finansowych online.

Dostępność usług poza księgowością

Księgowość ecommerce jest kwestią wtórną w stosunku choćby do wyboru optymalnej formy opodatkowania. W ecommerce liczy się również efektywność procesu obsługi zamówień. Stąd też warto sprawdzić, czy dostawca usług księgowych pomoże w obszarach innych niż wąsko rozumiana księgowość. Oferta firmy Taxology obejmuje:

• Doradztwo podatkowe. To usługa dedykowana zwłaszcza firmom z branży ecommerce, które planują ekspansję na zagraniczne rynki. Taki krok wymaga zapoznania się z zagadnieniem rozliczania VAT w EU.
• Optymalizację podatkową. W ramach tej usługi specjaliści wskazują m.in. optymalną formę opodatkowania i ulgi, z których przedsiębiorca może skorzystać. Więcej na temat optymalizacji podatkowej można przeczytać tutaj: https://taxology.co/pl/doradztwo-podatkowe-e-commerce/optymalizacja-podatkowa/
• Automatyzację sprzedaży. Polega ona na wdrożeniu platformy do zarządzania sprzedażą internetową (np. BaseLinker) i zintegrowaniu jej z używanym przez przedsiębiorcę systemem ERP. To pozwala m.in. ograniczyć do minimum liczbę błędów.
• Dodatkowe materiały. To zarówno płatne, jak i bezpłatne materiały edukacyjne, które objaśniają różne zagadnienia, np. formy opodatkowania czy procedurę SME. Merytoryczne kursy przygotowane przez specjalistów mogą być nieocenione z perspektywy osób, które dopiero rozważają prowadzenie biznesu w ecommerce.

Transparentność warunków współpracy

Księgowość sklepu internetowego to obszerne zagadnienie. Wraz z rozwojem firmy pojawić mogą się dodatkowe obowiązki sprawozdawcze czy odpisy amortyzacyjne od zakupionych urządzeń mających na celu usprawnienie pracy magazynu. Właśnie dlatego warto zwrócić uwagę na to, czy wybrany dostawca rozwiązań z zakresu księgowości oferuje transparentne warunki współpracy. Mówiąc prościej - przedsiębiorca w momencie nawiązania współpracy powinien wiedzieć, w jakiej kwocie będzie płacić miesięczny abonament i jaki zakres usług będzie on obejmować.
Brak ukrytych opłat i przejrzyste warunki korzystania z księgowości ecommerce to kwestia podstawowa - w ten sposób koszty księgowości dla sklepu internetowego stają się przewidywalne. Informacji o cenie usługi należy szukać na stronie internetowej dostawcy usług księgowych. Niektóre firmy - jak choćby Taxology - udostępniają intuicyjne w obsłudze kalkulatory, za pomocą których można szybko wyliczyć wysokość miesięcznego abonamentu.

Źródło informacji: taxology.co
 

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5741 -0,02%
1 EUR 4,2299 0,06%
1 GBP 4,8569 -0,15%
100 JPY 2,3868 -0,51%
1 USD 3,6444 -0,04%

Powiązane