Profil:
11 bit studios SA11 bit miał w II kw. 26,8 mln zł zysku EBITDA i 14,8 mln zł zysku netto, powyżej konsensusu
11 bit studios miał w drugim kwartale 2025 roku 26,8 mln zł zysku EBITDA oraz 14,8 mln zł zysku netto - podał producent gier w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładał 21,7 mln zł wyniku EBITDA oraz zysk netto na poziomie 12,5 mln zł.
Przychody spółki w II kwartale wyniosły 39,7 mln zł, a konsensus PAP Biznes zakładał przychody na poziomie 39,9 mln zł. W omawianym okresie EBIT wyniósł 20,4 mln zł przy konsensusie w wysokości 15,9 mln zł.
W I półroczu 2025 roku spółka odnotowała 57,24 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli 86,09 proc. więcej niż rok wcześniej.
Podano, że wzrost przychodów jest pochodną poszerzenia portfolio o nowy produkt własny Spółki – grę 'The Alters', która w wersji na komputery PC oraz konsole Xbox X/S i PS5 trafiła do sprzedaży 13 czerwca 2025 roku. Sprzedaż tytułu, do 8 lipca 2025 roku, przekroczyła 280 tys. sztuk.
Równocześnie koszty operacyjne 11 bit studios w I półroczu 2025 roku powiększyły się rok do roku o 11,70 proc., do 40,34 mln zł. Wskazano, że za wzrost odpowiadała głównie prawie czterokrotnie większa niż rok wcześniej amortyzacja (wyniosła łącznie 10,95 mln zł), co było pochodną rozpoczęcia amortyzacji "The Alters" i "Frostpunka 2".
"Przypominamy, że spółka stosuje degresywną metodę amortyzacji zarówno "Frostpunka 2", jak i "The Alters", co wpływa na wysokość wykazywanych zysków w porównaniu do okresów wcześniejszych" - napisano w raporcie.
W konsekwencji, na poziomie operacyjnym spółka w I półroczu 2025 roku zarobiła 18,07 mln zł. Rok temu na tym poziomie strata sięgała 5,35 mln zł. Zysk netto w tym okresie wyniósł 8,48 mln zł (3,51 zł na akcję). Podano, że negatywny wpływ na jego wysokość miały niegotówkowe koszty finansowe (przeszło 8 mln zł), związane z koniecznością przeszacowania wartości posiadanych przez spółkę aktywów finansowych – gotówki denominowanej w walutach obcych.
"Pierwsze półrocze 2025 roku było bardzo korzystne dla złotego, który zyskał na wartości wobec EUR i USD, w których to walutach spółka osiąga większość przychodów" - napisano.
Podano, że w obszarze gier własnych 11 bit studios, oprócz finalizacji produkcji "The Alters" i przygotowań do premiery tej gry, w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku kontynuowało prace nad wersją konsolową "Frostpunka 2" (zadebiutuje 18 września 2025 roku) oraz nad pierwszym z płatnych dodatków do "Frostpunka 2", który trafi do graczy jeszcze w tym roku (dwa kolejne będą miały swoje premiery w 2026 roku).
Z kolei zespół "The Alters" bezpośrednio po czerwcowej premierze zajmował się wprowadzaniem poprawek i usprawnień do gry zgłaszanych przez użytkowników, a w okresie wakacyjnym zainicjował prace nad płatnym dodatkiem, którego premiera planowana jest w przyszłym roku.
Wskazano, że w obszarze wydawnictwa 11 bit studios przygotowywało się do zapowiedzianej na 23 października 2025 roku premiery gry "Moonlighter 2: The Endless Vault" (w formule Early Access) oraz premiery gry "Death Howl" która również planowana jest na ten rok.
"Ważnym wydarzeniem pierwszych miesięcy tego roku była prezentacja przez spółkę kierunków strategicznego rozwoju (...) Zgodnie z nimi, działalność 11 bit studios w kolejnych kilku latach skupiać się będzie na trzech filarach. Pierwszym będzie produkcja całkowicie nowych gier bazujących na nowych lub już istniejących IP spółki, za których tworzenie odpowiadały będą wewnętrzne zespoły deweloperskie. Ten filar, 'new games internal dev', ma skupiać się na budowaniu szans na nowe, duże, produktowe i komercyjne sukcesy spółki" - napisano.
"Drugim obszarem aktywności będzie wieloletni rozwój wybranych gier własnych spółki posiadających dużą bazę graczy, tak zwane 'platform games'. W założeniu będzie to filar stabilizujący i redukujący ryzyko oraz rozwijający własne IP 11 bit studios. Trzecim obszarem ma być rozwój wydawnictwa. Pion wydawniczy ma za zadanie dywersyfikować biznes Spółki oraz dawać szanse na dodatkowe sukcesy per gra" - dodano. (PAP Biznes)
alk/ osz/