Profil:
Agora SAAgora spodziewa się dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w '25 na poziomie ok. 6,5 proc.
Agora podtrzymała prognozę dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w całym 2025 r. i spodziewa się, że będzie ona oscylowała wokół dolnej granicy podanego wcześniej przedziału, czyli 6,5 proc. - poinformowała Agora w raporcie.
Wcześniejsza prognoza dotycząca dynamiki wydatków na reklamę w 2025 r. zakładała wzrost na poziomie ok. 6,5-8,5 proc.
"Dynamika całego rynku reklamowego w Polsce w pierwszym, drugim i trzecim kwartale 2025 r. była zgodna z oczekiwaniami. W trzecim kwartale 2025 zaskoczyła negatywnie jedynie dynamika na rynku reklamy telewizyjnej. Spółka na ten moment nie zmienia swoich założeń co do tempa wzrostu całego rynku reklamy w Polsce" - napisano.
"Wobec gorszej sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej w trzecim kwartale 2025 r. spółka koryguje przedziały prognozy wydatków dla tego medium" - dodano.
Agora podała, że w trzecim kwartale 2025 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o prawie 5,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2024 r. Reklamodawcy wydali w tym okresie na promowanie swoich produktów i usług około 3,08 mld zł.
W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o prawie 6,5 proc. i sięgnęła kwoty około 9,69 mld zł. W tym okresie wzrost wydatków reklamowych dotyczył wszystkich segmentów rynku z wyjątkiem prasy, której spadki wydatków oscylowały wokół 1 proc.
W trzecim kwartale Telewizja, po dwóch kwartałach wzrostu, zanotowała spadek wydatków. (PAP Biznes)
doa/ gor/