Profil:
Agora SAAgora spodziewa się zadawalającej frekwencji w kinach w kolejnych kwartałach
Agora spodziewa się zadawalającej frekwencji w kinach w kolejnych kwartałach 2025 roku - poinformował podczas wideokonferencji dyrektor ds. relacji inwestorskich Bartłomiej Godlewski. Z kolei członkini zarządu, Agnieszka Siuzdak-Zyga wskazała, że wzrost kosztów Gazety.pl w II kw. to jednorazowa sytuacja związana z rebrandingiem medium.
"Frekwencja rzeczywiście będzie zadowalająca w kolejnych kwartałach. Widzimy to już po filmach 'Jurassic World', 'Superman', tu rzeczywiście frekwencja była bardzo duża. Mamy też kilka ciekawych zaplanowanych premier na kolejne miesiące" - powiedział Godlewski.
"Drugi kwartał jest historycznie najsłabszym kwartałem roku (...). A tutaj nam się trafił skarb i praktycznie o wynikach drugiego kwartału zaważył jeden film i mieliśmy szczęście, że wszedł na ekrany w najsłabszym miesiącu roku, czyli kwietniu. To był oczywiście 'Minecraft'" - dodał członek zarządu Tomasz Jagiełło, zajmujący się kinowym segmentem w grupie Agora.
Adaptacja gry osiągnęła ogromny sukces w polskim Box-Office, a na produkcję wybrało się ponad 2,8 mln osób w skali kraju.
Jagiełło dodał, że warto również zauważyć, że amerykański rynek kinowy poszedł w ostatnim czasie mocno do góry, co dla Heliosa jest pozywaną informacją.
"Helios miał na amerykańskich filmach w drugim kwartale 18 proc. wzrostu" - wskazał Jagiełło.
Ponadto poinformował, że lipiec był bardzo dobrym miesiącem dla sieci Helios.
"Baza lipca też była bardzo dobra w zeszłym roku, gdyż mieliśmy wówczas 1 mln widzów. Mogę zdradzić, że nie mamy mniej w tym roku w lipcu" - wskazał.
W ocenie spółki dobre wyniki po stronie przychodów Gazety.pl to już stały trend.
"W kontekście przychodowym w drugim kwartale tego roku Gazeta.pl odnotowała wzrost przychodów. Głównie wydarzyło się to dzięki wzrostowi przychodów e-commerce, wzrostowi przychodów związanych z wideo i także różnym działaniom niestandardowym" - powiedziała członkini zarządu Agnieszka Siuzdak-Zyga.
"Co więcej, dobre wyniki na tych liniach przychodowych to w Gazecie.pl jest trwały trend. I jeszcze jeśli chodzi o przychody i o pewną dynamikę roczną, o którą też było pytanie, to tutaj z kolei warto podkreślić sezonowość internetowego rynku reklamy, która sprawia, co do zasady, że czwarty kwartał jest bardzo istotny przychodowo i w efekcie pozytywnie wpływa na wyniki. Także tutaj wynikowo czwarty kwartał zawsze mamy najlepszy" - dodała.
Wskazała również, że wzrost kosztów w Gazecie.pl w II kw. jest powiązany przede wszystkim z rebrandingiem i działaniami marketingowymi i ma charakter jednorazowy.
Agora poinformowała również, że przychylnie patrzy na pomysł wprowadzenia w Polsce podatku cyfrowego.
"Patrzymy przychylnie na takie działania. Dlatego, że mówiąc ogólnie, po prostu dzisiaj żyjemy w świecie, gdzie aktywność państw, w budowaniu zdrowych relacji z światem cyfrowym, z big techami, jest absolutnie niezbędna czy to dotyczy sfery podatków, sfery bezpieczeństwa cyfrowego, czy sfery praw autorskich" - powiedział członek zarządu Wojciech Bartkowiak.
"Jesteśmy po prostu bezbronni w tych relacjach (z gigantami cyfrowymi - PAP), w związku z czym patrzymy na to z zaciekawieniem i kibicujemy w stworzeniu dobrych rozwiązań" - dodał. (PAP Biznes).
mcb/ ana/