Agora w III kw. miała 6 mln zł straty netto j.d. oraz 58,3 mln zł zysku EBITDA

Strata netto j.d. Agory w trzecim kwartale 2025 roku wyniosła 6 mln zł wobec straty na poziomie 11,5 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku, z kolei zysk EBITDA grupy wyniósł 58,3 mln zł, w porównaniu do 43,7 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym.


Przychody Agory w III kw. wyniosły 368,6 mln zł wobec 334,5 mln zł przed rokiem. Z kolei zysk operacyjny wyniósł 13,5 mln zł, w porównaniu do 0,4 mln zł straty w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Prognozy analityków dla straty netto j.d. w trzecim kwartale 2025 r. mieściły się w przedziale 9,1-17,5 mln zł, dla zysku EBITDA 43,7-48,3 mln zł, dla EBIT 0,8-4,2 mln zł, a przychody oczekiwane były na poziomie 349,6-353 mln zł.

Segmentem z największym wzrostem wartości wpływów był segment Film i Książka. Najistotniejszy wzrost przychodów odnotowała działalność kinowa, która stanowiła największą kategorię przychodów tego segmentu. Zalicza się do niej przychody ze sprzedaży biletów, ze sprzedaży barowej w kinach oraz ze sprzedaży reklam w kinach. Wyższe przychody wypracowała również działalność filmowa segmentu, niższe Wydawnictwo Agora, co - jak podano - związane jest z wydzieleniem 1 lipca 2025 r. działalności muzycznej do spółki Next Film.

Drugim segmentem pod względem wzrostu wartości przychodów trzeciego kwartału 2025 r. był segment Radio.

"Wyższe przychody tego segmentu to efekt wzrostu wpływów ze sprzedaży własnego czasu antenowego, przy niższych przychodach z usługi pośrednictwa w sprzedaży czasu antenowego w stacjach innych nadawców. Pozytywny wpływ na poziom przychodów trzeciego kwartału 2025 r. miały również przychody z Loterii Radia Zet" - napisano w raporcie.

Wyższe wpływy rdr osiągnął także segment Reklama Zewnętrzna. Na ich pozytywną dynamikę wpłynęły wyższe wpływy ze sprzedaży reklam realizowanych na nośnikach typu citylight oraz digital.

Niższe niż rok wcześniej przychody osiągnął segment Prasa Cyfrowa i Drukowana. Na spadek ten wpłynęło przede wszystkim zmniejszenie przychodów pozostałych (organizacja eventów) oraz ze sprzedaży wydawnictw (w papierowej wersji Gazety Wyborczej).

"Niższe wpływy segmentu Internet to pochodna spadku przychodów reklamowych zarówno w Gazeta.pl, jak i w spółce Yieldbird. Na wyższym poziomie niż w analogicznym okresie roku poprzedniego były natomiast w obydwu spółkach przychody z pozostałych usług internetowych" - dodano.

W trzecim kwartale 2025 r. koszty operacyjne Grupy Agora zwiększyły się o 6 proc. i osiągnęły poziom 355,1 mln zł. Negatywny wpływ na poziom kosztów tego kwartału miała rezerwa na koszty przeprowadzenia procesu restrukturyzacji w segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana w wysokości 2,7 mln zł.

W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. grupa osiągnęła przychody w wysokości 1.097,5 mln zł, czyli wyższe o 6,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. Zysk EBITDA w tym okresie wyniósł 176,8 mln zł, a EBIT 41,1 mln zł. Obydwa wskaźniki odnotowały poprawę w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku - EBITDA wzrosła o 16,1 proc. rdr, a EBIT o 83,5 proc. rdr.

Strata netto wyniosła 16,0 mln zł, natomiast strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła 19,0 mln zł (24,4 mln zł straty przed rokiem). (PAP Biznes)

doa/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5865 0,09%
1 EUR 4,2331 0,24%
1 GBP 4,8038 0,24%
100 JPY 2,3519 -0,20%
1 USD 3,6525 0,34%
Serwisy ogólnodostępne PAP