Allegro chce mieć ponad 8 tys. własnych automatów paczkowych na koniec roku

Grupa Allegro podnosi cel dla liczby własnych automatów paczkowych One Box na koniec tego roku do ponad 8 tys. z 7 tys. zakładanych wcześniej - poinformował prezes Marcin Kuśmierz. Firma liczy, że program Allegro Delivery będzie się rozwijać, a wolumen przesyłek obsługiwanych przez Allegro będzie rósł.


"W drugim kwartale mieliśmy ponad 6 tysięcy własnych automatów paczkowych One Box. (...) Widzimy rosnące zainteresowanie ze strony naszych klientów, ale też wykorzystaliśmy moment, żeby przeprowadzić negocjacje z producentami automatów paczkowych, żeby uzyskać lepsze ceny i dzięki temu zwiększyć nasz cel na cały rok. Wcześniej mówiliśmy, że liczba automatów na koniec roku będzie wynosiła 7 tysięcy. Teraz poziom naszych ambicji podnieśliśmy o ponad tysiąc, a więc spodziewamy się, że na koniec grudnia tego roku liczba naszych automatów paczkowych przekroczy 8 tysięcy sztuk i będzie integralną częścią programu Allegro Delivery" - powiedział podczas wideokonferencji prezes Marcin Kuśmierz.

Allegro Delivery oferuje największą w kraju sieć około 33 tys. automatów paczkowych i około 37 tys. innych punktów odbioru, obejmującą prócz allegrowych automatów One Box także sieci Orlen Paczka, DHL i najnowszego partnera — DPD.

"Oferujemy też w ramach marketplace inne, alternatywne metody albo miejsca dostawy, więc to jest absolutnie najpełniejsza oferta dla klientów" - powiedział prezes Allegro.

Jak podano, dzięki Allegro Delivery udział przesyłek obsługiwanych przez Allegro wzrósł do 34 proc.

"Program Allegro Delivery i zarządzany wolumen będzie rósł, bo mamy więcej partnerów, lepszą sieć, większy wybór usług i widzimy poziom satysfakcji użytkowników na bardzo wysokim poziomie" - powiedział Kuśmierz.

Prezes pytany, czy do programu Allegro Delivery dołączyć może InPost, odpowiedział: "Do programu Allegro Delivery są i byli zaproszeni wszyscy liczący się gracze na polskim rynku i mamy nadzieję, że po dołączeniu do programu DPD zobaczymy wkrótce kolejnych istotnych graczy. To jest program, który ma na celu poprawę doświadczenia zakupowego i doświadczenia związanego z dostawami po stronie konsumentów, ale też wspierający merchantów, bo daje im szerszy wybór, jeśli chodzi o metody dostawy. To nie jest i nigdy nie był program wymierzony w nikogo".

"InPost również dostał zaproszenie do dołączenia do tego programu. Docelowo widzimy tam wszystkich istotnych graczy" - dodał Kuśmierz. (PAP Biznes)

pel/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5624 0,11%
1 EUR 4,2540 0,05%
1 GBP 4,9049 -0,13%
100 JPY 2,4408 -0,48%
1 USD 3,5899 -0,17%