Allegro musi budować przewagę w walce z chińskimi platformami m.in jakością oferty - PIE (opinia)

pap_20211027_0OB.jpg

Allegro musi budować przewagę w walce z chińskimi platformami m.in jakością oferty - uważają eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego.


Chińskie platformy e-commerce coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na europejskich rynkach, w tym także w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w marcu 2025 r. Temu – po raz pierwszy w okresie obejmującym trzy lata dostępnych raportów – wyprzedziło Allegro pod względem liczby użytkowników i zasięgu w kategorii zakupów online. PIE zwraca uwagę, że choć różnica jest niewielka, tempo wzrostu Temu zasługuje na szczególną uwagę.

"Rosnąca popularność globalnych platform, jak Temu, Shein czy AliExpress, pokazuje, że struktura polskiego rynku e-commerce ulega zmianie. Allegro, jako dotychczasowy lider, zmaga się nie tylko z konkurencją cenową, lecz także z intensywnymi działaniami promocyjnymi zagranicznych graczy" - uważa PIE.

"Przewagę może budować w innych obszarach – przez jakość oferty, wygodę zakupów oraz sprawną obsługę. Kluczowe będzie również wsparcie sprzedawców i rozwój prostych, skutecznych narzędzi sprzedażowych. Właśnie te elementy mogą przesądzić o lojalności użytkowników i utrzymaniu pozycji lidera" - dodaje.

PIE podaje, że mimo dynamicznego wzrostu Temu, warto zwrócić uwagę na inne wskaźniki.

"Przeciętny czas spędzany na stronie Allegro jest niemal dwukrotnie dłuższy niż na Temu, co może świadczyć o wyższym zaangażowaniu użytkowników i większej skłonności do zakupów. Z kolei Temu może przyciągać użytkowników głównie przeglądających ofertę bez intencji zakupowej (tzw. window shopping)" - napisano.

Według PIE z całej grupy nowych graczy jedynie Temu zdołało realnie zbliżyć się do pozycji lidera, dzięki konsekwentnym i kosztownym inwestycjom w marketing, skoncentrowanym na zasięgu i widoczności. Dane Mediapanelu i raportu e-commerce potwierdzają skuteczność tej strategii.

"Otwarte pozostaje pytanie, czy wzrost liczby odwiedzin przekłada się na realną sprzedaż. Niezależnie od tego zwiększony ruch oznacza rosnący potencjał konwersji i może w dłuższej perspektywie wpłynąć na preferencje zakupowe konsumentów" - pisze PIE. (PAP Biznes)

map/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5938 -0,10%
1 EUR 4,2874 0,12%
1 GBP 4,9970 -0,03%
100 JPY 2,6543 0,34%
1 USD 3,7366 -0,78%