Profil:
Allegro.eu S.A.Allegro zakłada wzrost skorygowanego zysku EBITDA grupy w 2025 r. o 10-17 proc.
Allegro.eu zakłada wzrost skorygowanego zysku EBITDA grupy w 2025 roku o 10-17 proc. r/r, zaś skonsolidowany CAPEX szacuje na 920 mln zł - 1,1 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie.
Allegro zakłada tegoroczny wzrost skonsolidowanej GMV o 8-11 proc., a przychody mają się zwiększyć o 7-11 proc.
Wzrost GMV z działalności w Polsce oczekiwany jest w całym 2025 roku w przedziale 9-11 proc., przy wzroście przychodów o 14-17 proc., a skorygowanego zysku EBITDA o 8-12 proc.
Allegro spodziewa się w tym roku zwiększenia GMV na platformach zagranicznych o 40-50 proc. przy przychodach wyższych o 55-65 proc. Skorygowana strata EBITDA segmentu oczekiwana jest w przedziale 350-400 mln zł.
Segment MALL powinien zakończyć rok spadkiem GMV o 55-65 proc. r/r. Jego przychody oczekiwane są na poziomie 45-55 proc. niższym, a skorygowana strata EBITDA ma wynieść 150-170 mln zł.
Tegoroczny CAPEX spodziewany jest na poziomie 850 mln-1 mld zł w Polsce, 40-50 mln zł na platformach zagranicznych, oraz 30-40 mln zł w segmencie MALL.
"Nasze wyniki w czwartym kwartale były albo zgodne z naszymi oczekiwaniami, albo je przekroczyły, choć było blisko w przypadku celu dla GMV w Polsce. W ciągu osiemnastu miesięcy Allegro uruchomiło swoje platformy w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Dzięki temu nasz docelowy rynek zwiększył się o 26 milionów potencjalnych klientów i klientek i obejmuje obecnie 63 miliony konsumentów" - powiedział prezes Allegro Roy Perticucci.
Prezes zapowiada wstrzymanie na razie planów uruchamiania nowych platform.
"Na koniec 2024 roku mieliśmy 21 milionów aktywnych kupujących, z czego sześć milionów spoza Polski. Udowodniliśmy, że możemy sprawnie i niedrogo uruchamiać nasz model marketplace w nowych krajach, ale na chwilę wstrzymujemy dalsze plany w tym zakresie. Wiele się nauczyliśmy i chcemy wykorzystać nasze wnioski, by ulepszać naszą ofertę i przyspieszyć wzrost częstotliwości zakupów, zarówno na arenie międzynarodowej, jak i w Polsce. Wznowimy plan uruchamiania nowych platform, gdy tylko uznamy, że skutecznie wdrożyliśmy te zmiany i będziemy zadowoleni z rezultatów” - powiedział Perticucci.
"Postanowiliśmy w tym roku powrócić do przedstawiania całorocznych oczekiwań, ponieważ nasza działalność międzynarodowa opiera się na bardziej przewidywalnym trendzie wzrostu. Naszym średnioterminowym celem jest kontynuacja niskiego dwucyfrowego wzrostu GMV w Polsce, utrzymując marże w przedziale podwyższonym do 5,5–5,9 proc." - dodał Jon Eastick, CFO Allegro.
W segmencie międzynarodowym Allegro planuje jako priorytet dokończenie transformacji Grupy MALL i przyspieszenie wzrostu GMV na trzech nowych platformach marketplace w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech.
Zarząd Allegro zaproponował też nową politykę alokacji kapitału, która zakłada kontynuację inwestycji w rentowny wzrost organiczny i utrzymania umiarkowanej dźwigni finansowej przy jednoczesnym zwrocie nadwyżki kapitału inwestorom poprzez wykup akcji.
"Zamierzamy poddać taki wykup o wartości 1,4 mld zł pod głosowanie akcjonariuszy na nadchodzącym WZA” - powiedział Jon Eastick, CFO Allegro. (PAP Biznes)
pr/