Amazon oczekuje dalszego wzrostu w Polsce
Amazon, który obchodzi 10-lecie działalności w Polsce, oczekuje dalszego wzrostu biznesu na polskim rynku - poinformowali przedstawiciele firmy.
„Oczekujemy wzrostu we wszystkich obszarach” - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Russell Grandinetti, starszy wiceprezes ds. sklepów międzynarodowych w Amazon.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W marcu 2021 roku uruchomił serwis Amazon. pl.
„Mamy ambitne plany dotyczące naszego biznesu marketplace. (…) Uruchomiliśmy go trzy lata temu w Polsce, jesteśmy zadowoleni z naszych początków. Potrzeba lat, by rozwinąć ofertę do pełnego potencjału, ale jestem dumny z zespołu i jego postępów. Spodziewam się dalszego rozwoju” – powiedział Grandinetti.
„Spodziewam się wzrostu liczby polskich przedsiębiorców, sprzedających na Amazon w Polsce” – dodał.
Z raportu Keystone wynika, że Amazon przeznaczył na rozwój w Polsce ponad 30 mld zł w latach 2012-2023. Keystone szacuje, że od 2012 r. przedsięwzięcia Amazon przyczyniły się do wzrostu polskiego PKB o ponad 31 mld zł.
Firma stworzyła w Polsce ok. 70 tys. bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy. Jest największym amerykańskim pracodawcą w Polsce. Zatrudnia pracowników w sieci 11 centrów logistycznych, w biurach korporacyjnych, strukturach Amazon Web Services (AWS) i Amazon Development Center Poland.
Amazon zapowiedział w komunikacie prasowym kontynuację inwestycji w projekty, które obejmują najważniejsze obszary działalności, w tym m.in. miejsca pracy oraz wsparcie polskich przedsiębiorców w rozwoju sprzedaży na Amazon. pl. W planie są także nowe inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności i zrównoważonego rozwoju.
Jak podano, Amazon planuje również kolejne inwestycje w rozwój laboratoriów i zespołów Ring AI and Data Science, które odpowiadają za globalny rozwój technologii wykrywania ruchu oraz rozwiązania wspierające bezpieczeństwo domowe.
„Imponująca jest siła polskiej gospodarki pomimo toczącego się konfliktu za wschodnią granicą” - powiedział Grandinetti.
Pytany o polski rynek e-commerce, odpowiedział: "Rynek e-commerce w Polsce nadal rośnie w rozsądnym tempie. Mamy dużą konkurencję, ale to się tyczy każdego kraju, w którym działamy".
"Polska jest kluczową lokalizacją dla dalszego rozwoju Amazon w Europie i planujemy nadal inwestować tutaj w nadchodzących latach. Dotyczy to zarówno centrów logistycznych i sklepu, jak również subskrypcji Amazon Prime, która - oprócz darmowych i szybkich przesyłek milionów produktów z Amazon. pl - obejmuje również Prime Video, w tym kolejne polskie produkcje filmowe. Będziemy nadal pracować nad rozwojem naszej oferty produktów i usług, a także nad poszerzaniem jej dostępności" – powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon. pl. (PAP Biznes)
pel/ gor/