Profil:
CCC SAAmbicją grupy CCC wzrost sprzedaży w '27 do ponad 17 mld zł, a w '30 do ponad 25 mld zł (opis)
Grupa CCC zakłada, że w 2025 roku jej przychody wyniosą ponad 12 mld zł. Ambicją na 2027 rok jest sprzedaż na poziomie ponad 17 mld zł, a w 2030 roku ponad 25 mld zł - wynika z prezentacji spółki.
"Na pewno będzie ponad 12 mld zł obrotu w tym roku" - powiedział na konferencji prezes CCC Dariusz Miłek.
Z prezentacji wynika, że w 2027 roku sprzedaż miałaby wzrosnąć do ponad 17 mld zł, a w 2030 roku do ponad 25 mld zł. Dla porównania, w 2024 roku grupa miała 10,5 mld zł przychodów ze sprzedaży.
Marża EBITDA grupy CCC miałaby w tym roku wzrosnąć do 20 proc. z 16 proc. w ubiegłym roku i utrzymywać się na poziomie 20 proc. w kolejnych latach.
Powierzchnia handlowa grupy miałaby wzrosnąć, według założeń, do 1.100 tys. m kw. w 2025 roku i 2.350 tys. m kw. w 2030 roku. Na koniec 2024 roku było to 850 tys. m kw.
Jak podano w prezentacji, celem dla Modivo na ten rok jest 3,6 mld zł przychodów i 15 proc. marży EBITDA, a w 2027 roku 5 mld zł przychodów i 20 proc. marży EBITDA.
Grupa CCC chce w 2025 roku zwiększyć udział marek licencyjnych i własnych w grupie Modivo.
"Celem dla Modivo na 2025 rok jest zwiększenie udziału marek licencyjnych i własnych” – powiedział Miłek.
Jak poinformował, w 2027 roku udział marek licencyjnych w sprzedaży grupy Modivo miałby stanowić 40 proc., a marek własnych 10 proc. wobec odpowiednio 2 proc. i 6 proc. w 2024 roku.
Docelowa marża brutto Modivo dla marek licencyjnych ma wynieść 60 proc., a dla marek własnych 55 proc.
Jak dodano w prezentacji, celem dla Grupy Modivo jest też rozwój sieci sklepów omnichannelowych eobuwie i wspólny program lojalnościowy grupy.
Grupa CCC przewiduje 208 sklepów stacjonarnych marki eobuwie, w nowym koncepcie, na koniec 2027 roku.
"Model, który mieliśmy do tej pory, czyli 52 sklepy, przestaje albo już przestał zarabiać pieniądze. (...) Te sklepy będą podlegać wymianie. (...) Chcemy też pójść do mniejszych miejscowości, każda miejscowość w Polsce powyżej 60-70 tys. mieszkańców będzie miała taki sklep. (...) Struktura oferty produktowej to będzie 60 proc. buty, 30 proc. torebki, 10 proc. akcesoria. (...) Dlaczego jestem taki pewien, że te sklepy będą zarabiać pieniądze? Gdyż takiego sklepu teraz na rynku nie ma. (...) Ja w jednym miejscu chcę stworzyć 50, 60 najbardziej rozpoznawalnych brandów w sprzedaży detalicznej" - powiedział prezes CCC Dariusz Miłek.
"Chcemy w 2027 roku mieć 208 sklepów i dojść do 1 mld zł obrotu. To będzie rentowny biznes” – dodał.
Z prezentacji wynika, że na koniec 2030 roku sieć eobuwie miałaby się zwiększyć do 400 placówek, a przychody sklepów do 2 mld zł.
Średnia powierzchnia sklepu ma wynieść ok. 450 m kw.(PAP Biznes)
pel/ osz/