AmRest obniżył prognozę na '25 do niskiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży

AmRest obniżył prognozy na bieżący rok do niskiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży (wobec średniego jednocyfrowego wzrostu oczekiwanego wcześniej) oraz marży EBITDA do nieco powyżej 15,6 proc. - poinformowali przedstawiciele spółki. Liczba nowych otwarć lokali w br. ma być niższa - zamiast oczekiwanej wcześniej podobnej liczby - niż w ub. roku.


"Ponownie analizujemy nasze prognozy dotyczące przychodów i rentowności na ten rok, aby odzwierciedlić aktualną sytuację rynkową i harmonogram naszych inicjatyw mających na celu poprawę wyników. (...) W związku z tym spodziewamy się, że rok 2025 zamkniemy niskim jednocyfrowym wzrostem sprzedaży i marżą EBITDA nieco powyżej obecnego poziomu w br., który – przypominam - wynosi 15,6 proc. Wreszcie, liczba restauracji, które zostaną otwarte, będzie niższa niż w ubiegłym roku" - poinformował podczas telekonferencji dla inwestorów dyrektor finansowy, Eduardo Zamarripa.

Na początku roku Grupa AmRest zakładała na 2025 rok średni jednocyfrowy wzrost sprzedaży i marżę EBITDA na podobnym poziomie jak w 2024 r. (kiedy wyniosła 16,8 proc.). CAPEX grupy miał wynieść poniżej 200 mln euro, a liczba nowych otwarć lokali miała być podobna rok do roku.

Grupa AmRest podała, że zanotowała rekordową sprzedaż za trzeci kwartał w wysokości 660,5 mln euro. Wyłączając przychody wygenerowane przez zdekonsolidowaną część biznesu w ciągu roku, jest to wynik o 3,5 proc. większy niż w porównywalnym okresie 2024. Z kolei przychody Grupy za pierwsze dziewięć miesięcy wyniosły 1.922,5 mln euro, co oznacza wzrost o 1,7 procent rok do roku, lub 3,7 procent uwzględniając efekt dekonsolidacji.

"W trzecim kwartale 2025 roku na wzrost wpływ miały wymagające warunki makroekonomiczne, w tym ograniczone wydatki na posiłki w restauracjach przez konsumentów, szczególnie pod koniec lata. AmRest postrzega te cykliczne uwarunkowania jako szansę na wzmocnienie lojalności wobec marki. Tym samym, Spółka w pełni koncentruje na się oczekiwaniach klientów, wprowadzając do menu nowe produkty i atrakcyjne zestawy w przystępnych cenach" - napisano w komunikacie prasowym.

Jednocześnie, firma wykorzystuje platformy cyfrowe do personalizacji promocji, zwiększając przy tym efektywność operacyjną i łańcucha dostaw, co dodatkowo wspiera realizację tych działań, podkreślono.

W tych okolicznościach, rentowność działalności AmRest mierzona marżą EBITDA wyniosła 16,8 procent przy wyniku 111,2 mln euro, notując spadek o 11,2 procent rok do roku, dodano.

"Rosnąca presja kosztowa na niektóre surowce, takie jak wołowina i drób, również przyczyniła się do niższego wyniku marży. W ujęciu narastającym, EBITDA wyniosła 300,7 mln euro z marżą 15,6 euro. Z kolei skumulowany profit wyniósł 89,7 mln euro przy marży 4,7 procent, co oznacza wzrost o 0,3 punktu procentowego względem porównywalnego okresu z 2024 roku" - wskazano dalej w informacji.

W trzecim kwartale 2025 roku spółka otworzyła 16 nowych restauracji, a zamknęła 9. Łącznie, od początku roku otwarto 52 lokale, natomiast zamknięto 41, z czego 13 to były restauracje franczyzowe. Na koniec raportowanego okresu spółka miała w swoim portfolio 2.110 restauracji. (PAP Biznes)

tom/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5918 0,30%
1 EUR 4,2274 -0,07%
1 GBP 4,7854 -0,11%
100 JPY 2,3513 -0,23%
1 USD 3,6376 -0,11%