AMS podpisała przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w Synergic

Spółka zależna Agory, AMS, podpisała przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w Synergic - poinformowała Agora w komunikacie prasowym.


Podano, że to przejęcie jest kolejnym krokiem w realizacji strategii Agory, zakładającej wzrost udziału w perspektywicznych segmentach rynku mediów i reklamy.

Wskazano, że Synergic, znany z kampanii w przestrzeni miejskiej, zachowa niezależność operacyjną i markę. Jednocześnie, jako część grupy AMS, zyska dostęp do zasobów, know-how i skali działania lidera rynku OOH.

"Wejście Synergic do grupy AMS to nie tylko wzmocnienie oferty produktowej, ale także zwiększenie efektywności operacyjnej i potencjału rozwoju w segmencie cyfrowym" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes AMS Marek Kuzaka.

"Dzięki transakcji Agora umacnia swoją pozycję w segmencie reklamy zewnętrznej, który – mimo zmieniającego się krajobrazu medialnego – pozostaje jednym z najbardziej stabilnych i odpornych na zmiany rynkowe kanałów komunikacji marketingowej" - napisano.

Dodano, że w ramach umowy przedwstępnej AMS nabędzie udziały reprezentujące 100 proc. kapitału zakładowego Synergic. z czego: LARQ GROWTH FUND I FIZ sprzeda AMS udziały reprezentujące około 87,98 proc. kapitału zakładowego Synergic, a pozostali sprzedający udziały reprezentujące około 12,02 proc. kapitału zakładowego Synergic.

Umowa przyrzeczona sprzedaży udziałów w Synergic ma zostać zawarta do 28 listopada 2025 roku, pod warunkiem spełnienia się warunku zawieszającego określonego w umowie przedwstępnej.

Umowa przedwstępna stanowi, że dniu podpisania umowy przyrzeczonej, kupujący zapłaci na rzecz funduszu kwotę 15 mln zł powiększoną o szacunkowy poziom gotówki netto i kapitału obrotowego netto (szacowany na kwotę ok. 3.930.000 zł), która będzie podlegała dalszym korektom o poziom długu netto / kapitału obrotowego netto na dzień zawarcia umowy przyrzeczonej, w wyniku których finalna cena może być wyższa lub niższa oraz na rzecz pozostałych sprzedających kwotę 400.000 zł.

Synergic to spółka skoncentrowana na działalności reklamowej w segmencie OOH (out-of-home), oferująca kompleksowe rozwiązania reklamowe na terenie całej Polski. Synergic specjalizuje się w kampaniach wykorzystujących dynamiczną reklamę cyfrową (digital out-of-home - DOOH), a także nośniki reklamowe z segmentu klasycznego OOH oraz reklamę na i w pojazdach transportu zbiorowego. (PAP Biznes)

alk/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5340 0,11%
1 EUR 4,2497 0,02%
1 GBP 4,9005 -0,04%
100 JPY 2,4597 0,11%
1 USD 3,6171 -0,82%