Profil:
Agora SAAMS podpisała przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w Synergic
Spółka zależna Agory, AMS, podpisała przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w Synergic - poinformowała Agora w komunikacie prasowym.
Podano, że to przejęcie jest kolejnym krokiem w realizacji strategii Agory, zakładającej wzrost udziału w perspektywicznych segmentach rynku mediów i reklamy.
Wskazano, że Synergic, znany z kampanii w przestrzeni miejskiej, zachowa niezależność operacyjną i markę. Jednocześnie, jako część grupy AMS, zyska dostęp do zasobów, know-how i skali działania lidera rynku OOH.
"Wejście Synergic do grupy AMS to nie tylko wzmocnienie oferty produktowej, ale także zwiększenie efektywności operacyjnej i potencjału rozwoju w segmencie cyfrowym" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes AMS Marek Kuzaka.
"Dzięki transakcji Agora umacnia swoją pozycję w segmencie reklamy zewnętrznej, który – mimo zmieniającego się krajobrazu medialnego – pozostaje jednym z najbardziej stabilnych i odpornych na zmiany rynkowe kanałów komunikacji marketingowej" - napisano.
Dodano, że w ramach umowy przedwstępnej AMS nabędzie udziały reprezentujące 100 proc. kapitału zakładowego Synergic. z czego: LARQ GROWTH FUND I FIZ sprzeda AMS udziały reprezentujące około 87,98 proc. kapitału zakładowego Synergic, a pozostali sprzedający udziały reprezentujące około 12,02 proc. kapitału zakładowego Synergic.
Umowa przyrzeczona sprzedaży udziałów w Synergic ma zostać zawarta do 28 listopada 2025 roku, pod warunkiem spełnienia się warunku zawieszającego określonego w umowie przedwstępnej.
Umowa przedwstępna stanowi, że dniu podpisania umowy przyrzeczonej, kupujący zapłaci na rzecz funduszu kwotę 15 mln zł powiększoną o szacunkowy poziom gotówki netto i kapitału obrotowego netto (szacowany na kwotę ok. 3.930.000 zł), która będzie podlegała dalszym korektom o poziom długu netto / kapitału obrotowego netto na dzień zawarcia umowy przyrzeczonej, w wyniku których finalna cena może być wyższa lub niższa oraz na rzecz pozostałych sprzedających kwotę 400.000 zł.
Synergic to spółka skoncentrowana na działalności reklamowej w segmencie OOH (out-of-home), oferująca kompleksowe rozwiązania reklamowe na terenie całej Polski. Synergic specjalizuje się w kampaniach wykorzystujących dynamiczną reklamę cyfrową (digital out-of-home - DOOH), a także nośniki reklamowe z segmentu klasycznego OOH oraz reklamę na i w pojazdach transportu zbiorowego. (PAP Biznes)
alk/ osz/