Profil:
Answear.com SAAnswear ocenia, że II półrocze zaczęło się dobrze; dynamiki sprzedaży będą niższe niż w I kw.
Answear ocenia, że drugie półrocze zaczęło się dobrze. Spółka zakłada jednak, że dynamiki wzrostu sprzedaży będą niższe niż w pierwszym kwartale – poinformowali przedstawiciele spółki.
„Wydaje się, że (trzeci kwartał – przyp. PAP Biznes) zaczął się przyzwoicie. Kontynuujemy to, co osiągnęliśmy w pierwszym półroczu. Jesteśmy na dobrej drodze, by drugie półrocze wyglądało podobnie pod kątem osiąganych wyników” – powiedział na piątkowym spotkaniu z inwestorami prezes Krzysztof Bajołek.
Przychody Answear.com w II kw. wyniosły 399,3 mln zł, co oznacza wzrost o 16 proc. rdr, a w całym I półroczu sięgnęły 751,9 mln zł, rosnąc o 19 proc. rdr. W pierwszym kwartale dynamika wzrostu sprzedaży wynosiła ponad 22 proc.
„Skala biznesu jest coraz większa i uzyskiwanie takich dynamik jest coraz większym wyzwaniem. Trzeba się liczyć z tym, że dynamiki dalej będą istotne, ale pewnie 20 proc. będzie trudne do osiągnięcia. Dalej to będą wzrosty dwucyfrowe, ale mniejsze niż w pierwszym kwartale” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek.
„Nie spodziewamy się, że pierwszy kwartał będzie referencją dla dynamik. Będą niższe, ale wystarczająco duże, by poprawiać dalej rentowność i osiągać założone wyniki EBITDA” – dodał.
EBITDA Answear.com w II kw. 2025 r. wyniosła 20,3 mln zł, a w całym I półroczu 30,2 mln zł (wzrost o 544 proc. rdr).
Prezes pytany o możliwą poprawę marży EBITDA w przyszłym roku, odpowiedział: „Wydaje się, że jesteśmy w stanie trochę ją poprawiać, ale proszę się nie spodziewać skokowej poprawy. (…) Jeśli pojawią się wyższe rentowności, to będziemy chcieli zwiększyć inwestycje. To co przewidzieliśmy w programie motywacyjnym, powinno być drogowskazem”.
W maju tego roku ustanowiony został program motywacyjny spółki na lata 2025-2027 przy założeniu, że EBITDA spółki wyniesie: 80 mln zł w 2025 roku, 100 mln zł w 2026 roku i 120 mln zł w 2027 roku.
„Jesteśmy na bardzo dobrej drodze do realizacji celów programu motywacyjnego w tym roku” – powiedział wiceprezes Jacek Dziaduś.
Spółka ocenia, że wprowadzone w ostatnich kwartałach zmiany w ofercie w ramach procesu premiumizacji przynoszą efekty.
„Rośniemy pod względem liczby wizyt i liczby klientów po zawężeniu grupy docelowej. Przesunęliśmy się do segmentu wyższego, gdzie klientów jest mniej, a mimo to my mamy ich więcej” – powiedział prezes Bajołek.
W I półroczu liczba aktywnych klientów Answear wzrosła o ponad 18 proc., a liczba wizyt o 6,9 proc. (PAP Biznes)
pel/ gor/