Profil:
Answear.com SAAnswear zwiększył w IV kw. przychody wg MSSF o 22,1 proc. rdr do 525,6 mln zł (opis)
Answear szacuje, że przychody ze sprzedaży, wg sprawozdawczości MSSF, wzrosły w IV kw. 2024 r. o 22,1 proc. rdr do 525,6 mln zł. Sprzedaż online spółki wyniosła w tym okresie 546,3 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 23,6 proc. - poinformowała spółka w komunikacie. Answear oczekuje stopniowej poprawy rentowności.
"Za nami udana końcówka roku, a IV kwartał – jak zwykle intensywny w naszej branży – przyniósł dobre wyniki sprzedażowe. Cieszymy się, że już kolejny kwartał z rzędu notujemy atrakcyjną dynamikę wzrostu przychodów, co wyraźnie wyróżnia nas na tle konkurencji. Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię umocnienia naszej pozycji w segmencie premium i udoskonalenia oferty produktowej, a osiągnięte wzrosty sprzedaży potwierdzają zasadność obranego kierunku" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.
W całym 2024 r. sprzedaż online wyniosła 1.520,4 mln zł i wzrosła o 19,8 proc. rdr. w porównaniu w porównaniu do 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 1.269,1 mln zł. Przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wyniosły w tym okresie 1.501,5 mln zł, co oznacza wzrost o 19,2 proc. rdr.
"Znaczące inwestycje zarówno w rozwój przejętej marki PRM, repozycjonowania Answear .com, jak i otwarcia koncept store-ów w Fabryce Norblina, przełożyły się na obserwowany korzystny trend wzrostowy w sprzedaży, a główne koszty tych zmian poniesione zostały w poprzednich kwartałach" - napisano w komunikacie.
Jak ocenił wiceprezes Jacek Dziaduś, przyjęta strategia oraz rosnąca skala działalności pozwalają z optymizmem patrzeć na dalszy wzrost rentowności.
"Pomimo kontynuacji w czwartym kwartale szerokozasięgowej kampanii wizerunkowej, podnoszącej poziom wydatków marketingowych, efekty przyjętej strategii oraz rosnąca skala biznesu pozwalają oczekiwać stopniowej poprawy rentowności spółki, zarówno w samym czwartym kwartale tego roku, jak i w perspektywie kolejnych okresów sprawozdawczych" - dodano w komentarzu zarządu.
Answear .com to polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 800 światowych marek. (PAP Biznes)
doa/ ana/