Profil:
Artifex Mundi SAArtifex Mundi miał w II kw. 5,6 mln zł zysku netto, o 19 proc. mniej rdr - szacunki (opis)
Artifex Mundi szacuje, że drugim kwartale 2025 roku miał 5,6 mln zł zysku netto, co stanowi spadek o 19 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku - podała spółka w komunikacie. Przychody w tym okresie wyniosły 26,1 mln zł i były wyższe o 6 proc. rdr.
Szacunki wskazują, że aplikacja Unsolved wygenerowała w drugim kwartale 24,8 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 9 proc. rdr, z kolei gry typu HOPA zanotowały 37 proc. spadek przychodów w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku i wyniosły 1,1 mln zł.
Zysk operacyjny spółki w drugim kwartale wyniósł 5,4 mln zł, co oznacza spadek o 24 proc. rdr.
W pierwszej połowie 2025 roku deweloper gier mobilnych odnotował 14,2 mln zł zysku netto, o 1 proc. mniej rdr.
Przychody w tym okresie wyniosły 52,8 mln zł i były większe o 1 proc. rdr. - aplikacja Unsolved wypracowała 49,7 mln zł, o 5 proc. więcej rdr., z kolei gry HOPA odnotowały 38 proc. spadek rdr. generując w tym czasie 2,65 mln zł.
Zysk operacyjny Artifex Mundi w pierwszym półroczu 2025 roku wyniósł 13 mln zł, czyli o 14 proc. mniej rdr.
Na koniec pierwszego półrocza spółka miała posiadała 30,1 mln zł środków pieniężnych wraz z obligacjami, co stanowi spadek o 11 proc. rdr.
Jak podano w komunikacie prasowym, największą pozycją kosztową Artifex Mundi są wydatki na akwizycję graczy dla aplikacji Unsolved, opartej na ewolucji portfolio gier HOPA giełdowej spółki. W I półroczu wyniosły one 29,8 mln zł, wobec 25,6 mln zł rok wcześniej.
Wskazano, że wzrost skali zyskownych inwestycji w pozyskiwanie graczy dla Unsolved został osiągnięty dzięki wykorzystaniu w II kwartale br. nowych kanałów marketingowych.
"Strategicznym celem Artifex Mundi jest posiadanie dwóch skalowalnych gier free-to-play o dużym potencjale komercyjnym. Z tej perspektywy miniony kwartał w naszym wykonaniu oceniam zdecydowanie pozytywnie. Prace nad rozbudową Unsolved o metagrę oraz nad stworzeniem nowej gry RPG przebiegają zgodnie z założeniami oraz harmonogramem, przybliżając nas do momentu rynkowej weryfikacji potencjału obu tytułów" - powiedział cytowany w komunikacie prezes Przemysław Błaszczyk.
"Bieżące wyniki finansowe nie odbiegają od naszych założeń, zgodnie z którymi rok 2025 będzie okresem biznesowej konsolidacji. Jesteśmy zadowoleni ze skuteczności zrealizowanych w minionym półroczu kampanii reklamowych i równocześnie przygotowujemy się do jesiennego wzrostu aktywności na tym polu" - dodał. (PAP Biznes)
mcb/ ana/