Auchan liderem najniższych cen w lipcu, wyprzedził Makro Cash & Carry i Kaufland - ASM SFA
Auchan był liderem najniższych cen w lipcu, wyprzedził Makro Cash & Carry i Kaufland - podała agencja badawcza ASM SFA.
Średni koszt koszyka zakupowego ASM SFA w tej sieci wyniósł 283,59 zł. To wzrost o 16,14 zł, czyli o 6,04 proc. więcej niż najtańszy koszyk w czerwcu, należący przed miesiącem również do sieci Auchan.
Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym, a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej o 16,36 zł (Makro Cash & Carry) i 22,18 zł (Kaufland).
Najwyższą wartość koszyka zakupowego w lipcu 2025 r. odnotowano w sieci Netto, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 354,43 zł.
Wśród kategorii sieci tradycyjnych, najtańsze zakupy można było zrobić w sklepach typu Cash & Carry - 305,24 zł. W zestawieniu kanałów sprzedaży najwyższe, średnie ceny badanych produktów w koszyku zakupowym odnotowano w kanale e-grocery - 378,18 zł. Natomiast najtańsze zakupy (310,26 zł) można było zrobić w sieciach hybrydowych.
Z badania wynika, że wśród 40 badanych produktów, które zostały uwzględnione w badaniu, najwyższą dostępność miały sklepy: Selgros Cash & Carry i Intermarché (94 proc.), Carrefour (91 proc.) i Kaufland (88 proc.).
Natomiast najniższą dostępność produktów zanotowały sklepy Dino (68 proc.).
Badanie ASM SFA wykazało, że w lipcu wśród 15 produktów o największym znaczeniu dla konsumentów najbardziej w ujęciu miesiąc do miesiąca podrożał szampon do włosów (8,09 proc.) i herbata (5,35 proc.). Natomiast największe obniżki dotyczyły pomidorów (13,44 proc.). (PAP Biznes)
map/