Bank Pocztowy miał w I półroczu 102,6 mln zł zysku netto, wzrost o 24,4 proc. rdr
Bank Pocztowy wypracował w I półroczu 2025 roku 102,6 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 24,4 proc. rdr - podał bank w komunikacie prasowym.
Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) wyniósł 21,3 proc.
Jak podano, wynik z tytułu odsetek wyniósł 259,8 mln zł i był wyższy o 6,1 proc. rdr. Marża odsetkowa wyniosła 5,1 proc.
Wynik z tytułu prowizji i opłat wyniósł 24,6 mln zł i był o 16,3 proc. wyższy rdr.
Wskaźnik koszty/dochody (C/I) wyniósł 54,6 proc.
Na koniec czerwca 2025 r. suma bilansowa banku wyniosła 10.517,6 mln zł i była wyższa o 490,1 mln zł, tj. o 4,9 proc. w porównaniu ze stanem na koniec 2024 r.
Wolumen sprzedaży kredytów gotówkowych rdr był wyższy o 9,8 proc. Na koniec czerwca 2025 r. saldo kapitału kredytów konsumpcyjnych wyniosło 1530,3 mln zł i wzrosło o 85,1 mln zł w ciągu I pół. 2025 r. Bank odnotował wzrost sprzedaży kredytów dla klientów instytucjonalnych do poziomu 47,5 mln zł w I półroczu 2025 r., tj. o 68,3 proc., co wiązało się ze zwiększeniem wolumenu sprzedaży kredytów inwestycyjnych, głównie w segmencie mieszkalnictwa.
Wskaźnik kredytów zagrożonych (NPL) na koniec pierwszego półrocza 2025 r. wyniósł 7,5 proc. wobec 8,3 proc. na koniec 2024 r.
W I pół. 2025 r. bank pozyskał 11,6 tys. nowych klientów detalicznych. Na koniec czerwca 2025 r. z usług banku korzystało 642 tys. klientów detalicznych. Na koniec czerwca 2025 r. klienci indywidualni (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej) ulokowali na rachunkach i lokatach w banku łącznie 7.142 mln zł wobec 6.829 mln zł na koniec grudnia 2024 r. Łącznie saldo depozytów detalicznych wzrosło o 313 mln zł, tj. o 4,5 proc.
Bank zanotował także wzrost depozytów ze strony klientów instytucjonalnych. Na 30 czerwca 2025 r., wartość wszystkich depozytów klientów instytucjonalnych wyniosła w banku 1.838 mln zł i była wyższa o 280 mln zł względem końca czerwca 2024 r. Jak podał bank, najwięcej środków wśród klientów instytucjonalnych ulokowanych zostało przez klientów segmentu mieszkalnictwa. (PAP Biznes)
pel/ ana/