Profil:
Big Cheese Studio SABCS w marcu udostępni Cooking Simulator 2 do otwartych testów; premierę planuje na II poł. '25 (wywiad)

Big Cheese Studio udostępni grę Cooking Simulator 2 do otwartych testów, a premierę gry planuje na II połowę 2025 roku - poinformował PAP Biznes prezes spółki, Łukasz Dębski. Deweloper gier planuje powrót na rynek chiński.
"Cooking Simulator odniósł ogromny sukces i nadal będzie rozwijany, ale już czas zaprezentować sequel. Dlatego jeszcze w marcu udostępnimy Cooking Simulator 2: Better Together do otwartych testów dla kolejnych graczy. To nasz absolutny priorytet i zgodnie z zaprezentowanym w grudniu planem, zakładamy wydanie tej gry w II połowie 2025" - - powiedział PAP Biznes Dębski.
Wskazał, że dla dewelopera gier w 2025 roku kluczowe będzie: umacnianie Cooking Simulator jako marki premium; premiera Cooking Simulator 2: Better Together; rozwój działalności wydawniczej, czyli nowe wyzwania; dalszy rozwój zespołu, oraz ekspansja na rynek chiński.
"Chcemy umacniać Cooking Simulator jako markę premium (...) – oznacza to nie tylko poprawę dotychczasowej gry, ale i strategiczne rozszerzenia: Sushi DLC & BBQ DLC - priorytetem jest dostarczenie zawartości, która przyciągnie większe zainteresowanie graczy" - powiedział.
"Z kolei nowe DLC i LiveOps zakłada długoterminową strategię wsparcia tytułu poprzez dodatkowe treści i aktywne zarządzanie społecznością. Kolejny element to ekspansja na nowe platformy - nowa wersja Cooking Simulator na PS5 & Switch 2, a także rozwój wersji VR i mobilnej" - dodał.
Dodał, że roadmapa postpremierowa Cooking Simulator 2 zakłada długoterminowe wsparcie, aby maksymalizować utrzymanie graczy w środowisku nowej gry.
"Rozwój działalności wydawniczej niesie nowe wyzwania, w tym nasz pierwszy projekt wydawniczy, czyli Chinese Frontiers - wraz z deweloperem SolidGames. Otwiera to przed nami perspektywę budowania własnego portfolio wydawniczego i pozwoli zebrać nowe doświadczenia. W ramach otwartej strategii M&A analizujemy także możliwości rozszerzenia naszej działalności poprzez współpracę i potencjalne przejęcia" - powiedział Dębski.
"Filarem ekspansji na rynek chiński będzie relaunch Cooking Simulator w Państwie Środka - na WeGame i Steam China w I połowie 2025. Premiera Chinese Frontiers wpisuje się z kolei w budowanie silnej obecności w regionie dzięki strategicznym partnerstwom wydawniczym" - dodał.
Bedzie to drugie podejście spółki do chińskiego rynku, pierwsze zakończyło się porażką. Jak informowano pod koniec 2023 roku BCS sprzedało na rynku chińskim od 25 lipca do 13 listopada tylko 35 sztuk gry "Cooking Simulator".
"Chiny są trudnym rynkiem, jeżeli chodzi o gaming. Z jednej strony jest to rynek o ogromnym potencjale i możliwościach, z drugiej strony - to wyzwanie w zakresie dotarcia do użytkownika końcowego. Mamy świadomość różnic kulturowych oraz potencjalnych różnic w preferencjach gamerów i podejściu do produktu" - powiedział zapytany o przyczyny wspomnianej porażki wiceprezes, Łukasz Włodarczyk.
W jego ocenie chiński rynek jest napędzany przez e-gaming, dostęp do gier mobilnych i łatwość komunikacji między użytkownikami - np. za pomocą WeChat.
"Chiński rynek jest dla nas wyzwaniem, które ponownie podejmujemy i chcemy wykorzystać tutaj nasze dotychczasowe doświadczenia. Będziemy globalnym wydawcą gry Chinese Frontiers - to międzynarodowy projekt i szansa na wzmocnienie pozycji Big Cheese Studio rynku symulatorów. Gra przeniesie graczy w czasie - do średniowiecznych Chin. Tam czekają ich coraz to nowe wyzwania: od tworzenia i rozwijania lokalnych wiosek, po budowę Wielkiego Muru Chińskiego" - wyjaśnił wiceprezes.
"Premiera gry Chinese Frontiers - w wersji na PC - jest planowana na najbliższe miesiące, a już niebawem rozpoczynamy wdrożenie kompleksowej strategii marketingowej dedykowanej dla tego tytułu. Wiążemy duże nadzieje nie tylko z naszym pierwszym projektem publishingowym, ale także z chińskim rynkiem. Dalsze plany obejmują ponowną premierę gry Cooking Simulator w Państwie Środka - poprzedzoną jej metamorfozą, zrealizowaną wspólnie z Silk Road Games" - dodał.
Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)
mcb/ gor/