Profil:
Jeronimo Martins SGPS SABiedronka chce mieć do końca 2026 r. co najmniej 50 sklepów na Słowacji
Biedronka, która otworzyła w środę swój pierwszy sklep na Słowacji, chce mieć na tym rynku co najmniej 50 sklepów do końca 2026 r. – poinformował Maciej Łukowski, CEO Biedronka Słowacja.
"W marcu będziemy mieć pięć sklepów. Jeśli chodzi o perspektywę średnioterminową, to do końca 2026 roku chcielibyśmy mieć minimum 50 sklepów" – powiedział Łukowski dziennikarzom podczas uroczystości uruchomienia pierwszego sklepu w Miłosławiu, niedaleko Bratysławy.
W najbliższym czasie planowane są otwarcia w innych słowackich miastach, takich jak Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky i Senica.
"Interesują nas zarówno lokalizacje w miastach, jak i na wsiach. Dalszy rozwój będzie zależeć od słowackiego klienta, on zdecyduje o tempie ekspansji" – dodał szef słowackiej Biedronki.
Jak wskazał, na rynku słowackim nie pojawił się żaden duży gracz od 20 lat. Główne sieci spożywcze w kraju to Lidl, Kaufland, Tesco, Billa.
Pytany o ekspansję na kolejne rynki, odpowiedział: "Jesteśmy otwarci na różne geografie, ale w tej chwili koncentrujemy się na otwarciu rynku słowackiego. Dopiero, gdy osiągniemy tu sukces, będziemy myśleć o nowych rynkach". (PAP Biznes)
pel/ asa/