Biedronka ocenia, że polski rynek jest nadal bardzo konkurencyjny, ale jest łatwiej niż w ub. r.

Jeronimo Martins Group, właściciel Biedronki, ocenia, że polski rynek jest nadal bardzo konkurencyjny, ale zarządzanie jest łatwiejsze przy inflacji niż przy doświadczanej w ubiegłym roku deflacji - poinformowała Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins Group.


"Polski rynek nadal jest bardzo konkurencyjny. Jeśli jest łatwiej, to dlatego, że jest o wiele łatwiej zarządzać przy niewielkiej inflacji niż z silną jednocyfrową deflacją, co jest straszne pod każdym względem" - powiedziała podczas czwartkowej telekonferencji Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins, pytana, czy wojna cenowa na polskim rynku już się skończyła.

Jak poinformowała, inflacja koszyka w Biedronce w pierwszym kwartale była niska jednocyfrowa.

Pytana o poziom promocji w pierwszym kwartale, oceniła, że było ich raczej mniej rok do roku.

"To miało związek z dynamiką rynkową. W ubiegłym roku większość detalistów była naprawdę pod presją z powodu wysokiego wzrostu kosztów pracy i jednocześnie deflacji na poziomie sprzedaży. Było ciężko i prowadziło to do intensywnej rywalizacji" - powiedziała dyrektor.

Jak wskazała, Biedronka nadal inwestuje w ceny, zwłaszcza w niektórych kategoriach. Jej zdaniem konsumenci są ciągle wrażliwi cenowo.

Poinformowała, że udziały rynkowe Biedronki wzrosły po pierwszym kwartale o 30 punktów bazowych.

Przychody Biedronki w I kwartale wzrosły o 3,4 proc. rdr do 5,95 mld euro. Z kolei sprzedaż LFL spadła o 3,5 proc., w raporcie wskazano, że była to konsekwencja efektu kalendarzowego oraz wysokiej bazy porównawczej rok do roku.

EBITDA Biedronki wzrosła o 3,9 proc. rdr do 461 mln euro. Marża była identyczna jak w I kw. 2024 roku i wyniosła 7,7 proc.

"Pierwszy kwartał nie był łatwy, zgodnie z oczekiwaniami, biorąc pod uwagę efekt kalendarzowy. To nie tylko kwestia przesunięcia Świąt Wielkanocnych, ale i roku przestępnego w 2024 roku oraz jednej niedzieli niehandlowej więcej rok do roku" - powiedziała Ana Luisa Virginia.

"Zrobimy wszystko, by chronić naszą rentowność, nie tracąc przy tym konkurencyjności sprzedaży i preferencji konsumentów" - dodała.

Grupa Jeronimo Martins miała w pierwszym kwartale 2025 roku 127 mln euro zysku netto jednostki dominującej, o 31,4 proc. więcej niż przed rokiem. EBITDA spółki wyniosła 528 mln euro, co oznacza wzrost o 3,8 proc. rdr. Przychody wzrosły w tym okresie o 3,8 proc. do 8,4 mld euro. (PAP Biznes)

pel/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5779 0,19%
1 EUR 4,2769 0,26%
1 GBP 5,0423 0,76%
100 JPY 2,6442 1,13%
1 USD 3,7670 0,27%