Profil:
Big Cheese Studio SABig Cheese Studio koncentruje się na wydaniu DLC BBQ i Cooking Simulator 2
Big Cheese Studio, w terminie krótkim do średniego, skoncentruje się na wydaniu DLC BBQ i Cooking Simulator 2 - poinformował zarząd podczas poniedziałkowego webinaru. W dłuższej perspektywie, spółka chce wrócić do top 10 spółek gamingowych w Polsce, pozyskać nowe IP i ponownie wejść na rynek chiński.
“W terminie krótkim do średniego, czyli od dzisiaj do końca przyszłego roku nasza koncentracja niekoniecznie jest na rozbudowywaniu portfolia IP. Mamy przed sobą zadania: wydanie dodatku DLC BBQ i w przyszłym roku wydanie Cooking Simulator 2” - powiedział Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio.
“Mamy nadzieję, że na koniec tego roku, najpóźniej na początku przyszłego roku wydamy DLC BBQ, który z perspektywy sprzedaży geograficznej Cooking Simulator celuje w rynek, który mocno nas interesuje” - dodał Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio.
Prezes wskazał, że zadaniem zarządu jest przywrócenie spółki do poziomu, na którym znajdowała się jeszcze półtora roku temu.
“Była to spółka z top 10 spółek gamingowych w Polsce z dosyć stabilnym kursem” - powiedział.
Dębski dodał, że ważne z perspektywy spółki jest ponowne otwarcie rynku chińskiego.
“Azja na pewno będzie dla nas ważnym rynkiem, choćby dlatego, że jednym z głównych inwestorów stał się Silk Road Games, więc planujemy spory reopening” - powiedział.
“Odbędzie się to spokojnie. Będzie to kolejne podejście, więc chcemy to wykonać mądrze” - dodał.
Silk Road Games, dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim, posiada łącznie ok. 50 proc. akcji Big Cheese Studio.
Prezes wskazał, że zarząd rozważa też możliwość konsolidacji w przemyśle innych IP, aby poszerzyć możliwości spółki i odejść od pojęcia, że Big Cheese Studio jest spółką jednego IP.
“Widzimy dużo perspektywicznych projektów zarówno w Azji i w Europie, czy Stanach” - powiedział.
“Niekoniecznie spółka musi rozwijać swoje nowe IP od początku, wciągnięcie dodatkowego zespołu, bądź samego IP do zespołu może się okazać bardziej korzystne niż dewelopowanie kolejnego nowego IP od zera” - dodał.
Podczas spotkania Dębski poinformował, że spółka widzi coraz większą perspektywę rynkową w VR i będzie starała się ją wypełnić.
Prezes zapytany o ewentualne zmiany w polityce dywidendowej odpowiedział, że na dzień dzisiejszy, nie ma założeń, żeby dywidenda miała zostać odsunięta w czasie.
"Natomiast, myślę, że będziemy pracować nad nową polityką dywidendową" - powiedział Dębski.
Dodał, że w pierwszej kolejności środki byłyby wówczas przeznaczane na rozwój spółki, na jej plany krótko- i długoterminowe. I dopiero reszta mogłaby trafić na dywidendę.
Podano, że plany rozwoju strategii spółka zaprezentuje jeszcze w tym roku, w okolicach listopada.(PAP Biznes)
gaw/ ana/