Big Cheese Studio koncentruje się na wydaniu DLC BBQ i Cooking Simulator 2

Big Cheese Studio, w terminie krótkim do średniego, skoncentruje się na wydaniu DLC BBQ i Cooking Simulator 2 - poinformował zarząd podczas poniedziałkowego webinaru. W dłuższej perspektywie, spółka chce wrócić do top 10 spółek gamingowych w Polsce, pozyskać nowe IP i ponownie wejść na rynek chiński.


“W terminie krótkim do średniego, czyli od dzisiaj do końca przyszłego roku nasza koncentracja niekoniecznie jest na rozbudowywaniu portfolia IP. Mamy przed sobą zadania: wydanie dodatku DLC BBQ i w przyszłym roku wydanie Cooking Simulator 2” - powiedział Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio.

“Mamy nadzieję, że na koniec tego roku, najpóźniej na początku przyszłego roku wydamy DLC BBQ, który z perspektywy sprzedaży geograficznej Cooking Simulator celuje w rynek, który mocno nas interesuje” - dodał Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio.

Prezes wskazał, że zadaniem zarządu jest przywrócenie spółki do poziomu, na którym znajdowała się jeszcze półtora roku temu.

“Była to spółka z top 10 spółek gamingowych w Polsce z dosyć stabilnym kursem” - powiedział.

Dębski dodał, że ważne z perspektywy spółki jest ponowne otwarcie rynku chińskiego.

“Azja na pewno będzie dla nas ważnym rynkiem, choćby dlatego, że jednym z głównych inwestorów stał się Silk Road Games, więc planujemy spory reopening” - powiedział.

“Odbędzie się to spokojnie. Będzie to kolejne podejście, więc chcemy to wykonać mądrze” - dodał.

Silk Road Games, dystrybutor gier na licencjonowanym rynku chińskim, posiada łącznie ok. 50 proc. akcji Big Cheese Studio.

Prezes wskazał, że zarząd rozważa też możliwość konsolidacji w przemyśle innych IP, aby poszerzyć możliwości spółki i odejść od pojęcia, że Big Cheese Studio jest spółką jednego IP.

“Widzimy dużo perspektywicznych projektów zarówno w Azji i w Europie, czy Stanach” - powiedział.

“Niekoniecznie spółka musi rozwijać swoje nowe IP od początku, wciągnięcie dodatkowego zespołu, bądź samego IP do zespołu może się okazać bardziej korzystne niż dewelopowanie kolejnego nowego IP od zera” - dodał.

Podczas spotkania Dębski poinformował, że spółka widzi coraz większą perspektywę rynkową w VR i będzie starała się ją wypełnić.

Prezes zapytany o ewentualne zmiany w polityce dywidendowej odpowiedział, że na dzień dzisiejszy, nie ma założeń, żeby dywidenda miała zostać odsunięta w czasie.

"Natomiast, myślę, że będziemy pracować nad nową polityką dywidendową" - powiedział Dębski.

Dodał, że w pierwszej kolejności środki byłyby wówczas przeznaczane na rozwój spółki, na jej plany krótko- i długoterminowe. I dopiero reszta mogłaby trafić na dywidendę.

Podano, że plany rozwoju strategii spółka zaprezentuje jeszcze w tym roku, w okolicach listopada.(PAP Biznes)

gaw/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6443 -0,34%
1 EUR 4,3236 -0,36%
1 GBP 5,1786 -0,82%
100 JPY 2,6761 -0,61%
1 USD 4,1144 -1,35%