Profil:
Big Cheese Studio SABig Cheese Studio stawia na mobile, VR oraz globalny rynek
Big Cheese Studio stawia na mobile, VR oraz globalny rynek - poinformowali przedstawiciele spółki. Podano, że dwie premiery - Chinese Frontiers oraz Cooking Simulator 2: Better Together - to najważniejsze wydarzenia w 2025 r. i kamienie milowe rozwoju Big Cheese Studio.
W komunikacie prasowym wskazano, że kultowa gra Cooking Simulator pojawi się również w wersji mobile, a spółka rozszerza ten obszar działalności i swoje kompetencje o platformę Roblox. Kolejnym kierunkiem jest wirtualna rzeczywistość.
Główny filar Big Cheese Studio to produkcja gier, ale wraz z kolejnymi etapami działalności spółka stawia również na projekty wydawnicze, mobile oraz wirtualną rzeczywistość.
"To jeden z naszych priorytetów, który umożliwia nam dywersyfikację działalności. Na potrzeby Cooking Simulatora wykorzystujemy silnik Unreal Engine. Zatem można powiedzieć, że jesteśmy sami sobie sterem, żeglarzem i okrętem - także w kontekście przychodów z dystrybucji wersji VR" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Łukasz Dębski.
"Dzięki temu możemy bardziej elastycznie reagować na dynamicznie zmieniający się rynek, coraz bardziej ukierunkowany na mobile i model F2P" - dodał.
Poza Cooking Simulatorem, w wersji VR planowane są również jego dodatki (DLC), w tym Cakes & Cookies.
Wskazano, że celem Big Cheese Studio jest nie tylko dywersyfikacja przychodów oraz poszerzanie kompetencji zespołu, ale również wzmacnianie obecności na rynkach - globalnym i chińskim - w roli partnera technologicznego. Z kolei w marcu 2025 r. Big Cheese Studio parafowało umowę z ISG Gaming i Silk Road Games na development znanej z platformy Roblox gry Baby Blake's Guns & Glory i dostosowanie jej do wymagań rynku mobile.
"Spółka intensywnie pracuje nad najważniejszą produkcją - Cooking Simulator 2: Better Together. Dopisek oznacza wprowadzenie oczekiwanego przez graczy trybu kooperacyjnego, natomiast o ogromnym zainteresowaniu świadczy rekord zapisów na playtesty" - napisano.
Wskazano, że na długo przed ich rozpoczęciem lista chętnych osiągnęła niemal 90 tysięcy, a pierwsza zamknięta próba - 500 dwuosobowych teamów (gracz i zaproszony przez niego partner co-op) - została wypełniona w pierwszych godzinach od otwarcia. Testy i udoskonalanie produkcji potrwają aż do premiery w II połowie 2025 r.
"Fundamentalne są dla nas doświadczenia graczy. Budujące jest ogromne zainteresowanie drugą częścią Cooking Simulatora oraz bardzo pozytywny feedback. To nasza kluczowa produkcja z perspektywy biznesowej - kontynuująca sukces pierwszej części gry, która od premiery w 2019 r. zapewnia wysoki poziom sprzedaży i rentowności" - powiedział Łukasz Dębski.
"Równolegle z pracami nad sequelem rozwijamy ją, a dedykowany zespół dba o aktualizację, przygotowuje „live events” i wspiera DLC" – dodał.
Na 2025 r. planowany jest kolejny dodatek do Cooking Simulator - BBQ - realizowany wyłącznie przez Big Cheese Studio S.A.
Na początek czerwca zaplanowana jest premiera wersji demo gry "Chinese Frontiers".
"Projekt ma dość dużą ofertę, jeżeli chodzi o skalowalność w przyszłości i o to, jak możemy wiele czasu poświęcić na rozgrywkę" - powiedział prezes na konferencji.
Wskazano, że jednak nowa produkcja to nie jedyny z filarów obecności polskiego studia w Chinach.
"To czołowy rynek dla światowego gamingu - jednocześnie bardzo specyficzny. Sukces można tam osiągnąć zupełnie inną drogą niż na innych rynkach. Dlatego razem z Silk Road Games zaprezentujemy w Chinach nową odsłonę naszego hitu, którym niezmiennie jest Cooking Simulator" – powiedział Łukasz Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio.
Prezes zapytany o to, czy spółka przewiduje wejście w rynek AI odpowiedział, że widzi on przestrzeń na AI bardziej w kontekście na przykład pluginów, które pozwalają na przeżywanie rozgrywki za każdym razem inaczej.
w I kw. 2025 r. Big Cheese Studio miało 0,3 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 3,22 mln zł zysku rok wcześniej. EBIT wyniósł 0,6 mln zł wobec 3,34 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 0,69 mln zł wobec 3,45 mln zł w I kw. 2024 r. (PAP Biznes)
alk/ gor/