Profil:
Bio Planet SABio Planet zwiększa sprzedaż za 11 miesięcy o 9 proc.; liczy na lepsze wyniki w 2025 roku
Bio Planet zwiększyła sprzedaż za ostatnie 11 miesięcy o 9 proc. rdr do 255,9 mln zł i liczy na lepsze wyniki w 2025 roku - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Za sam listopad spółka wypracowała 26 mln zł przychodów, 9 proc. więcej rdr.
"Listopad okazał się kolejnym dobrym dla nas miesiącem. Po raz kolejny poprawiliśmy wyniki, w stosunku rdr zwiększając sprzedaż o 9 proc. Narastająco, po 11 miesiącach sprzedaż osiągnęła 255,9 mln złotych i jest wyższa o 9 proc. w stosunku do sprzedaży w pierwszych 11 miesiącach 2023 roku, która wynosiła 234,3 mln zł - poinformował w komunikacje prasowym Sylwester Strużyna, prezes Bio Planet.
Spółka liczy na lepsze wyniki w przyszłym roku, które mają być spowodowane m.in. prognozowanym spadkiem inflacji.
"Liczymy, że w przyszłym roku nasze wyniki będą jeszcze lepsze ze względu na prognozowany spadek inflacji (skutkujący zwiększeniem optymizmu konsumentów) oraz poszerzanie eksportu, który jest dla nas obecnie jednym z priorytetów” - dodał prezes.
Celem dla spółki jest, oprócz rozwijania eksportu, dokończenie budowy Nowoczesnych Zakładów Konfekcjonowania o łącznej powierzchni ok. 5,0 tys. m kw. Ma to pozwolić na zwiększenie mocy przerobowych oraz istotne obniżenie jednostkowych kosztów paczkowania. Pierwszy etap budowy zrealizowano w 2022 r., a obecnie spółka gromadzi środki finansowe niezbędne do dokończenia tej inwestycji.
Bio Planet jest dostawcą żywności ekologicznej w Polsce. Działalność spółki skupia się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 7,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet posiadają certyfikat AGRO BIO TEST, który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio). (PAP Biznes)
mbi/ asa/