Profil:
BoomBit SABoomBit ocenia, że poprawia się sentyment na rynku gier mobilnych; celem na '25 poprawa wyników (aktl.)
BoomBit planuje w I kw. 2025 r. wydać dwie duże gry - Train King Tycoon oraz Hunt Origin - poinformowali przedstawiciele zarządu. W ich ocenie, sentyment na rynku gier mobilnych się poprawia i rynek ten rośnie po okresie stagnacji. Celem grupy na 2025 r. jest poprawa wyników i zyskowności.
"W pierwszym kwartale 2025 r. planujemy wydać dwie duże gry - jedna to Train King Tycoon, a druga - mam nadzieję, że się uda - Hunt Origin. O dalszych planach na razie nie chcemy informować, ale oczywiście mamy w produkcji kolejne tytuły" - powiedział na konferencji prezes spółki Marcin Olejarz.
"Niektóre źródła podają, że znowu rynek rośnie po krótkim okresie lekkiej stagnacji. Ostatnio dużo dzieje się też na rynku M&A. Kilka firm ogłosiło, że tworzy fundusze dedykowane tworzeniu nowych gier. Wydaje się więc, że sentyment na rynku gier mobilnych się poprawia" - dodał Olejarz.
Narastająco po dziewięciu miesiącach 2024 roku spółka wypracowała 167,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym 162,2 mln zł z gier mobilnych i 5,5 mln zł z projektów blockchain.
W trzecim kwartale w segmencie gier mobilnych, wyniki wyniosły odpowiednio 6,6 mln zł EBITDA i 2,1 mln zł zysku netto. Segment blockchain miał 1 mln zł EBITDA oraz 0,6 mln zł zysku netto.
"Chcieliśmy zrobić w tym roku więcej, ale jesteśmy zadowoleni (...). To nie był łatwy rok dla gamingu. (...) W 2025 r. celem jest poprawa wyników i zyskowności spółki - poprzez polepszenie istniejącego portfolio, wydawanie kolejnych nowych gier i rozwój naszego sektora usług" - ocenił prezes.
"Wierzymy też ciągle w blockchain" - dodał członek zarządu Marek Pertkiewicz.
We wrześniu swoją premierę miała gra Clash of Destiny, do której spółka planuje wydać dużą aktualizację.
"W tym tygodniu planowany jest kolejny duży update do tej gry - i dalej jestem optymistycznie nastawiony do tego tytułu - i musimy poczekać aż będzie oferowała więcej rozwiązań" - powiedział prezes.
"Jeśli chodzi o Dawn of Ages - zbliża się okres (dodania - PAP) dużego rozwiązania, które poprawi monetyzację w endgame (okres po przejściu lub osiągnięciu wszystkiego w grze - PAP)" - dodał.
Wiceprezes Hannibal Soares poinformował, że w następnym roku sprzedaż NFT do gier będzie regularną częścią strategii monetyzacji.
"Spodziewamy się, że każda gra, którą wydamy będzie miała zaplanowaną własną kolekcję NFT jako część harmonogramu wydania" - dodał.
Członek zarządu Marek Pertkiewicz poinformował, że od początku roku spółka zmniejsza zatrudnienie.
"Na ten moment mamy poniżej 290 osób, więc w samym trzecim kwartale to spadek zatrudnienia o ok. 30 osób, ale jeszcze tego nie widać w pełni w wynikach (...). Pełen efekt powinien być pod koniec pierwszego kwartału" - powiedział.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android, a także na Nintendo Switch.
Do najpopularniejszych gier grupy należą Hunt Royale, Darts Club, Dawn of Ages, Car Driving School Simulator, Crazy Plane Landing, Idle Farm: Harvest Empire, Downhill Race League, Offroad Runner oraz Clash of Destiny. (PAP Biznes)
doa/ asa/