Profil:
BoomBit SABoombit szacuje spadek przychodów w listopadzie mdm o 10,5 proc. do 18,3 mln zł
Grupa Boombit szacuje, że w listopadzie 2024 roku jej przychody spadły mdm o 10,5 proc. do 18,3 mln zł - poinformował wydawca gier w komunikacie prasowym. Przychody pomniejszone o koszty pozyskania użytkownika i prowizje platform wyniosły 7,7 mln zł, co oznacza spadek o 4,4 proc. mdm.
Liczba pobrań wyniosła 21,1 mln.
Przychody grupy BoomBit w listopadzie 2024 r. wyniosły 18,3 mln zł (spadek mdm o 10,5 proc.), w tym niespełna 18,2 mln zł z gier mobilnych (spadek mdm o 10,7 proc.).
Wydatki na User Acquisition zmniejszyły się do 8,8 mln zł (-14,5 proc. mdm), a koszty prowizji platform wyniosły 1,8 mln zł (-14,8 proc. mdm).
"Najważniejszym wydarzeniem listopada była premiera Loot Heroes. Gra dostała silne wsparcie sklepów Google Play oraz Appstore, dlatego właściwie dopiero teraz, po zakończeniu sklepowych promocji zaczynamy nasze działania User Acquisition" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Marcin Olejarz, prezes Boombit.
"Wstępne wyniki kampanii UA wyglądają obiecująco, gra ma bardzo dobrą retencję, a w najbliższych dniach skala wydatków na tę grę będzie rosnąć" - dodał.
Wskazał, że w przypadku Clash of Destiny spółka świadomie zdecydowała o ograniczeniu UA, ze względu na wzrost kosztu pozyskania użytkowników do gry.
Dodała, że aktywnie pracuje nad nowymi kreacjami marketingowymi, które pomogłyby im ponownie ją skalować.
"Wspomniany sezonowy wzrost kosztów użytkowników widzimy na całym rynku. W okresie poprzedzającym Black Friday do Świąt Bożego Narodzenia, kiedy sezonowo wzrasta aktywność spółek e-commerce, ceny za reklamy mobilne skokowo rosną i nie dla wszystkich naszych gier jest to opłacalne" - powiedział prezes.
"Stąd obecnie optymalizujemy kampanie marketingowe, aby nie przepłacać i wydać te środki w momencie, gdy sytuacja na rynku będzie dla nas najbardziej sprzyjająca” - dodał.
W listopadzie 2024 r. najlepiej zarabiającymi tytułami były Hunt Royale (3,4 mln zł przychodów), Darts Club (3,2 mln zł) oraz Downhill Race League (1,5 mln zł).(PAP Biznes)
gaw/ ana/