Profil:
BoomBit SABoombit szacuje wzrost przychodów w grudniu mdm o 1,2 proc. do 18,5 mln zł
Grupa Boombit szacuje, że w grudniu 2024 roku jej przychody wzrosły mdm o 1,2 proc. do 18,5 mln zł - poinformował wydawca gier w komunikacie prasowym. Przychody pomniejszone o koszty pozyskania użytkownika i prowizje platform wyniosły 7,3 mln zł, co oznacza spadek o 5,1 proc. mdm.
Liczba pobrań wyniosła 15,3 mln.
Przychody Grupy BoomBit w grudniu 2024 r. wyniosły 18,5 mln zł, w tym 17,6 mln zł z gier mobilnych i 0,9 mln zł z projektów blockchain.
Wydatki na User Acquisition zwiększyły się do 9,4 mln zł (+6,8 proc. mdm), a koszty prowizji platform pozostały na poziomie 1,8 mln zł (0,8 proc. mdm).
"W grach Hyper Casual, zgodnie z oczekiwaniami początek grudnia był trudnym miesiącem ze względu na wzrost kosztów pozyskania użytkowników. Po świętach widzimy już jednak zmianę tego trendu, ceny wróciły do normy, a nasze wydatki do poprzednio odnotowywanych w tym segmencie poziomów. Na wzrost kosztów UA na całym naszym portfelu największy wpływ miały więc gry Mid-Core, a w szczególności Darts Club, gdzie widoczny jest sezonowy wzrost zainteresowania" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Marcin Olejarz.
"Jest on oczywiście związany z Mistrzostwami Świata w darcie, które co roku odbywają się na przełomie grudnia i stycznia. To wydarzenie, w połączeniu ze wzrostem nakładów marketingowych przełożyły się na skokowy wzrost widoczności tej gry na sklepie, a w konsekwencji na bardzo wysoką wartość DAU (daily active users), która w dniu finału mistrzostw przekroczyła 300 tys. graczy jednego dnia, ustanawiając nowy rekord dla tego tytułu. Widoczny w wynikach skokowy wzrost przychodów z projektów blockchain dotyczył BoomLand i związany był ze sprzedażą NFT na przełomie listopada i grudnia" - dodał.
W grudniu 2024 r. najlepiej zarabiającymi tytułami były Darts Club (3,9 mln zł przychodów), Hunt Royale (3,0 mln zł), oraz Downhill Race League (1,2 mln zł).
W całym 2024 r. grupa BoomBit miała 226,4 mln zł (-4,8 proc.) przychodów z gier oraz 221,6 mln pobrań. Najwyższe przychody miały gry Hunt Royale (41,7 mln zł), Darts Club (32,1 mln zł) oraz Dawn of Ages (10,5 mln zł). (PAP Biznes)
alk/ asa/