Profil:
BoomBit SABoomBit w następnych kwartałach chce zwiększać przychody dzięki m.in. nowym gatunkom gier
BoomBit w kolejnych kwartałach skupi się na poprawie strony przychodowej w spółce dzięki m.in. nowym gatunkom gier, aplikacjom mobilnym i usłudze Saas - poinformował podczas telekonferencji dyrektor finansowy dewelopera gier mobilnych, Marek Pertkiewicz.
"To jest coś, co robiliśmy przez większość zeszłego roku. Ze strony przychodowej chcemy w jak największym stopniu dywersyfikować nasze źródła przychodów, zarówno poprzez nowe platformy, na których zamierzamy być bardziej obecni w tym roku (...) na Steamie i na konsolach" - powiedział dyrektor finansowy spółki, Marek Pertkiewicz.
Ponadto wskazał, że na stronę przychodową mogą pozytywnie wpłynąć nowe dla spółki gatunki gier takie jak m.in. puzzle, czy aplikacje na urządzenia mobilne.
"To też usługi, które miejmy nadzieję w tym roku, zwłaszcza jeżeli w tym roku uruchomimy model Saas (oprogramowanie jako usługa - PAP), pozwoli nam na generowanie dodatkowych przychodów" - dodał.
Dodał też, że po stronie kosztowej spółka tnie koszty w obszarze wynagrodzeń.
"Porównując styczeń 2024 r. z grudniem 2024 r., to w skali miesięcznej kosztów osobowych zaoszczędziliśmy ok. 700 tys. zł miesięcznie. Teraz jeszcze w II kw. i w III kw. będą widoczne kolejne redukcje, które były przeprowadzone w końcówce roku 2024 i teraz na początku tego roku i z tego tytułu będzie - myślę, że kolejne 250-300 tys. zł" - wskazał Pertkiewicz.
Z kolei prezes spółki, Marcin Olejarz przekazał, że otocznie w sektorze gier mobilnych dalej jest mało przychylne, głównie ze względu na kurs dolara.
"Dalej cierpimy przez bardzo niski kurs USD (...), do tego przez dwa lata była straszna presja płacowa. Tak de facto polityka (celna - PAP) Donalda Trumpa nam nie pomaga. Mamy nadzieję, że są to już dolne granice i USD nie będzie dalej spadał" - powiedział prezes. (PAP Biznes)
mcb/ asa/