CCC szacuje zysk EBITDA w I kw. na 376 mln zł wobec konsensusu 369 mln zł (opis)

GrupaCCC_sklep.jpg

Grupa CCC wstępnie szacuje, że w pierwszym kwartale roku obrotowego 2025/26 miała 376 mln zł zysku EBITDA, 320 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 214 mln zł zysku operacyjnego - poinformowała spółka w komunikacie. Konsensus PAP Biznes przewidywał 368,7 mln zł zysku EBITDA i 207,6 mln zł EBIT.


Przed rokiem CCC miało 151 mln zł zysku operacyjnego, a zysk EBITDA wynosił 301 mln zł. Skorygowana EBITDA wynosiła 285 mln zł.

Przychody grupy wzrosły w I kwartale o 4 proc. rdr do 2,35 mld zł. Analitycy spodziewali się 2,29 mld zł przychodów.

Jak podano, szyld CCC wygenerował sprzedaż 1 mld zł (wzrost o 9 proc. rdr). Wyższe przychody odnotował również HalfPrice - wyniosły one 443 mln zł, co stanowi wynik o 20 proc. lepszy rdr.

Niższa o 6 proc. dynamika przychodów w Grupie Modivo (eobuwie -5 proc., Modivo -8 proc.) jest - jak podało CCC - zgodna z założeniami i wynika głównie ze strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na nierentownych rynkach.

Według szacunków CCC, marża brutto na sprzedaży w I kwartale spadła o 0,8 pp. rdr do 50,7 proc.

Jak podano, w kolejnych kwartałach na poziom marży grupy pozytywnie wpływać będzie szybko rosnący udział marek licencyjnych w ofercie.

Grupa CCC utrzymuje dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. W pierwszym kwartale grupa odnotowała spadek wskaźnika kosztów do przychodów o blisko 2 p.p. do 43,9 proc. Był to siódmy kwartał z rzędu poprawy w ujęciu rdr.

Szyld CCC zanotował w I kwartale zysk EBITDA w wysokości 218 mln zł (+11 proc. rdr) przy marży EBITDA 21 proc. (wzrost o ok. 1 p.p.). Zysk EBITDA HalfPrice wzrósł o 4 proc. rdr i wyniósł 72 mln zł, marża EBITDA spadła o 2,4 p.p. do 16,2 proc. Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA 88 mln zł (+150 proc. rdr) oraz wzrost marży EBITDA o ponad 6 p.p. rdr do poziomu 10,2 proc.

"Konsekwentnie realizujemy nasze cele strategiczne. Mamy ambitne plany dotyczące rozwoju powierzchni handlowej, w tym roku aż o ponad 300 tys. m kw. i sukcesywnie je realizujemy. To istotnie więcej niż pierwotnie zakładaliśmy – musimy wykorzystywać nadarzające się szanse – nasze sklepy są bardzo rentowne, a na dodatek otrzymujemy oferty najmu bardzo dobrych lokali na korzystnych dla grupy warunkach" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.

"Nadal koncentrujemy się na ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale zgodnie z zapowiadanym planem, wykorzystujemy też szanse na rynkach Europy Południowej. Za nami otwarcie sklepu HalfPrice w stolicy Hiszpanii, a na początku maja rozpoczął działalność pierwszy sklep sieci we Włoszech. Debiut w obu tych krajach to dla nas duży sukces, który daje nadzieję na skuteczną, dalszą ekspansję na tych rynkach" - dodał Miłek.

Na koniec kwietnia 2025 roku grupa CCC miała 1.052 sklepów (wzrost o 7 proc. rdr) o łącznej powierzchni 876.854 m kw.(PAP Biznes)

pel/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5389 -0,82%
1 EUR 4,2414 -0,70%
1 GBP 5,0002 -0,39%
100 JPY 2,5953 -0,68%
1 USD 3,7681 -0,42%