Profil:
CCC SACCC szacuje zysk EBITDA w II kw. na 481 mln zł wobec konsensusu 475,3 mln zł (opis)
Grupa CCC wstępnie szacuje, że w drugim kwartale roku obrotowego 2025/26 miała 481 mln zł zysku EBITDA, 466 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 313 mln zł zysku operacyjnego - poinformowała spółka w komunikacie. Konsensus PAP Biznes przewidywał 475,3 mln zł zysku EBITDA i 307,7 mln zł EBIT.
Przychody grupy wzrosły w II kwartale o 11 proc. rdr do 2,88 mld zł. Analitycy spodziewali się 2,80 mld zł przychodów.
Przed rokiem CCC miało 263 mln zł zysku operacyjnego, a zysk EBITDA wynosił 407 mln zł. Skorygowana EBITDA wynosiła 388 mln zł.
Jak podano, każda z linii biznesowych grupy zanotowała lepszą rdr sprzedaż - HalfPrice o 22 proc., w CCC wzrost wyniósł 16 proc., a w Grupie Modivo 2 proc.
Według szacunków spółki, marża brutto na sprzedaży w II kwartale spadła o 0,8 pp. rdr do 48,7 proc.
Spółka poinformowała, że w II kw. 2025 r. nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice - w II kw. 2025 roku otwarto 21 nowych sklepów (spośród 28 uruchomionych od początku roku).
Dodano, że w minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. m kw., wobec 35 tys. m kw. w pierwszym kwartale. W drugiej połowie roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 240 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej.
"Przed nami istotny dla wyników całego roku trzeci kwartał, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie Grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo, przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby dobrze rozpocząć sezon AW, w tym bardzo ważny sprzedażowo okres Back To School" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.
Dodał, że w drugie półrocze grupa wchodzi zdeterminowana do realizacji założonych celów całorocznych.
"Skalujemy biznes Grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć aż 350 tys. m kw. nowej powierzchni handlowej - w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. m kw., ale większość otwarć, bo aż 70 proc., skumulowana będzie w drugiej połowie roku" - powiedział cytowany Dariusz Miłek.
Dodał, że grupa równolegle przekształca też na nowy format sklepy eobuwie i rozwija najnowszy koncept - worldbox.
Jak wskazał prezes grupy CCC, już na tę chwilę grupa zrealizowała plan otwarć na kolejny rok. Grupa CCC ma umowy podpisane na uruchomienie co najmniej 280 tys. m kw. nowej powierzchni.
"Dzięki ekspresowej ekspansji budujemy skalę naszej działalności i wzmacniamy fundamenty długoterminowego wzrostu. W Grupie CCC skupiamy się przede wszystkim na realizacji celów strategicznych w perspektywie 5-letniego planu ekspansji" – powiedział Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.
W drugim kwartale marża brutto Grupy CCC utrzymała się na podobnym rdr poziomie 49 proc. Grupa konsekwentnie utrzymuje dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych.
Wskazano, że pomimo rozwoju biznesu, po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu rdr (o blisko 2 p.p.). Szczególnie widoczną poprawę zanotowała Grupa Modivo ze wskaźnikiem niższym o 5 p.p. rdr, co jak wskazano, jest efektem szeroko zakrojonej integracji oraz maksymalnego wykorzystania synergii z Grupą CCC.
"Pomimo niesprzyjającej handlowi obuwiem pogody, które stanowi 70 proc. naszego biznesu, i przy bardzo wysokim tempie ekspansji oraz związanymi z nią kosztami, Grupa osiąga rekordowy poziom EBITDA i poprawia rentowność" – powiedział cytowany Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.
Prezes poinformował, że szyld CCC wykazał podobną rok do roku rentowność EBITDA na poziomie 24 proc.
"Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo – aż o 7 p.p. do 10 proc. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej - chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy" – dodał. (PAP Biznes)
gaw/ asa/