Profil:
CD Projekt SACD Projekt zaprezentował demo technologiczne Wiedźmina 4 podczas State of Unreal (opis)
CD Projekt zaprezentował demo technologiczne Wiedźmina 4 podczas wydarzenia State of Unreal. Pokaz został uchwycony standardowej konsoli PlayStation 5 w 60 klatkach na sekundę z Ray Tracingiem.

"Zaprezentowanie wczesnych efektów naszej pracy bezpośrednio na silniku Unreal Engine 5, działającym w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, to dla nas ważny krok i dowód na świetną współpracę obu zespołów. Ale to dopiero początek — przed nami jeszcze sporo pracy. Z niecierpliwością czekam na kolejne postępy i inspirujące rozwiązania, które powstaną w ramach tej współpracy podczas dalszego tworzenia Wiedźmina 4 na silniku Unreal Engine 5" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Joint CEO CD Projektu, Michał Nowakowski.
Zaprezentowane demo technologiczne pokazuje fragment historii Ciri (głównej bohaterki nowej trylogii - PAP Biznes), tropiącej potwora. Jej poszukiwania prowadzą ją do miasteczka Valdrest.
W trakcie prezentacji pokazano szereg narzędzi Unreal Engine 5 opracowywanych z myślą o otwartym świecie Wiedźmina 4. Obejmują one m.in. animacje postaci, geometrię, renderowanie środowiska czy skalowanie tłumów.
"Prezentowane narzędzia są obecnie rozwijane, testowane i stopniowo udostępniane wszystkim twórcom korzystającym z Unreal Engine — począwszy od dzisiejszej premiery Unreal Engine 5.6" - napisano w komunikacie prasowym.
Dzięki temu inne studia będą mogły tworzyć wiarygodne i wciągające otwarte światy, oferujące płynność na poziomie 60 klatek na sekundę bez kompromisów w kwestii jakości — niezależnie od skali.
Wśród technologii zaprezentowanych w demie znalazły się: Unreal Animation Framework, odpowiadający za naturalne, płynne ruchy postaci w zatłoczonych scenach, takich jak targ w miasteczku Valdrest; FastGeo Streaming, opracowany przez CD Projekt RED wspólnie z Epic Games, umożliwiający szybkie wczytywanie otoczenia; Nanite Foliage, pozwalający wypełnić lasy i pola gęstą roślinnością bez wpływu na wydajność; system MASS do spółki z technologią MetaHuman, zaprojektowany do obsługi dużych, dynamicznych tłumów; oraz ML Deformer, który wzbogaca animacje postaci o subtelne detale dotyczące pracy mięśni.
Strategiczne Partnerstwo między Epic Games a CD Projektem został ogłoszone w 2022 roku.
W marcu deweloper gier poinformował, że nie planuje premiery Wiedźmina 4 przed 2027 rokiem.(PAP Biznes)
mcb/ asa/