Celem Miraculum jest odbudowa regularnej, powtarzalnej sprzedaży w sieciach handlowych

Celem Miraculum, producenta i dystrybutora kosmetyków, jest odbudowa regularnej, powtarzalnej sprzedaży w sieciach handlowych - poinformował na wtorkowej konferencji Marek Kamola, większościowy akcjonariusz i członek zarządu. Spółka zakłada wzrost udziału eksportu w sprzedaży o ok. 40 proc. rdr.


“Strukturalnym problemem Miraculum jest to, że nie potrafi wygenerować regularnej i powtarzalnej sprzedaży, która powoduje, że spółka w sposób trwały będzie na plusie. (...) Więc żeby pójść do przodu, to musimy mieć atrakcyjne nowe produkty, świeżą ofertę dla sieci handlowej, dla sieci drogeryjnych” - powiedział Marek Kamola, większościowy akcjonariusz i członek zarządu Miraculum.

“Decyzje, które podjęliśmy w październiku, listopadzie, pomimo naprawdę trudnej sytuacji operacyjnej spółki, zaczynają przynosić pierwsze efekty” - dodał.

Miraculum posiada nową linię sześciu damskich zapachów. Są dostępne w 330 sklepach sieci Hebe i 160 sklepach sieci Rossmann.

“Mamy dobrą odsprzedaż, to jest kluczowy przykład listingu (karty produktu w serwisie sprzedażowym - PAP), gdzie mamy coś nowego, co generuje stały przychód, stałą marżę” - powiedział.

Członek zarządu dodał, że jeśli produktów które trafią na stałe listingi sklepów będzie więcej to spółka będzie pokazywać pozytywne wyniki.

“To jest dla mnie najważniejsze zadanie, (...) żeby jak najszybciej osiągnąć trwałą rentowność w oparciu o stałe dostawy“ - poinformował Marek Kamola.

“Naszym celem są stałe, regularne sprzedaże i tutaj podjęliśmy działania. Oferujemy produkty, które są w stałej ofercie od dawna, ale równocześnie oferujemy nowości” - dodał.

Spółka widzi dużą przestrzeń do rozwoju w sieciach dyskontowych w których pojawia się w formule akcji handlowych np. z okazji święta na Dzień Matki.

Jak poinformował Kamola, Miraculum chce dalej rozwijać eksport, na rynkach na których jest obecna oraz w nowych krajach. Za przykład nowego kierunku z którym spółka się zapoznaje, członek zarządu podał Indie.

Główny akcjonariusz Miraculum wskazał, że plan udziału eksportu w sprzedaży zakłada wzrost rok do roku o ok. 40 proc.

“Myślę, że to jest bardzo ambitny plan i konsekwentnie go realizujemy. Nawet jesteśmy troszkę powyżej naszych założeń na dzisiaj” - powiedział Kamola.

“Natomiast też wiemy, jeśli chodzi o cykliczność i sezonowość funkcjonowania spółek kosmetycznych, że III kwartał jest najbardziej wymagający” - dodał.

Marek Kamola ocenił, że problemem są również cła nakładane przez prezydenta Trumpa, ponieważ z obawy o koszty klienci z USA wahają się, czy kontynuować rozmowy ze spółką czy nie.

“Arabia Saudyjska i Stany Zjednoczone - partnerzy z tych krajów są ważni jeśli chodzi o realizację sprzedaży w pierwszym i obecnym kwartale” - wskazał.

“Jeśli chodzi o przyszłość, czyli trzeci i czwarty kwartał, to zrealizowaliśmy pierwszą dostawę do naszego starego partnera, który reprezentuje nas na rynku, Izrael-Palestyna. (...) Odnowiliśmy relacje z tym partnerem” - dodał.

Kamola wskazał, że spółka pracuje nad odnowieniem relacji z partnerem z Iraku.

W I kwartale 2025 roku Miraculum zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 17 proc. rdr, uzyskując 14,95 mln zł. EBITDA spółki była o 5 proc. wyższa niż w 2023 roku i wyniosła 1,11 mln zł. Na koniec I kwartału 2025 roku EBIT wyniósł 817 tys. zł, czyli wzrost o 7 proc. rdr

Zysk netto po I kwartale wyniósł 515,72 tys. zł w porównaniu do 11,7 tys. zł w analogicznym okresie 2024 r.

Miraculum oferuje produkty w kategoriach: perfumeria, kosmetyki do makijażu, pielęgnacja ciała i twarzy oraz kosmetyki do i po goleniu. W portfolio spółki znajduje się 14 marek, w tym Pani Walewska, Wars, Lider, Joko i Chopin. Miraculum sprzedaje swoje wyroby zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Nigerii, Jordanii, Hiszpanii, USA, Libii, Finlandii i Kanadzie. Spółka dystrybuuje produkty poprzez kanały tradycyjne (hurtownie), nowoczesne (sieci handlowe) oraz sprzedaż detaliczną (drogerie, sklepy). (PAP Biznes)

gaw/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5403 -0,20%
1 EUR 4,2588 -0,11%
1 GBP 5,0595 -0,03%
100 JPY 2,6106 -0,20%
1 USD 3,7851 -0,56%