Profil:
CM International SACM INTERNATIONAL SA (1/2025) Przyjęcie zaktualizowanej strategii rozwoju Spółki na lata 2025-2026
Raport bieżący 1/2025
Postawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd CM International S.A. z siedzibą w Wilczycach (dalej: Emitent, Spółka), w związku z dokonanym przeglądem strategii rozwoju Spółki, opublikowanej w raporcie bieżącym ESPI nr 2/2021 z dnia 31 marca 2021 r., przekazuje zaktualizowaną strategię rozwoju Spółki na lata 2025-2026. Głównym celem strategii rozwoju Emitenta jest w dalszym ciągu pełne wykorzystanie posiadanego potencjału biznesowego oraz wzrost wartości Spółki i jej pozycji konkurencyjnej. Strategia rozwoju Emitenta na lata 2025-2026 opierać będzie się o 4 filary strategiczne:
I. Dalszy rozwój prowadzonej działalności,
II. Rozwój produkcji kontraktowej,
III. Prace badawczo-rozwojowe,
IV. Kontynuacja ekspansji zagranicznej.
I. Dalszy rozwój prowadzonej działalności
Podstawowym profilem działalności Emitenta jest projektowanie, rozwijanie, produkcja i dystrybucja urządzeń głównie na potrzeby medycyny estetycznej. W poprzednich latach Spółka znacząco zwiększyła swoje przychody również dzięki realizacji zleceń zewnętrznych. Składały się na nie zarówno prace projektowe, badawczo-rozwojowe oraz produkcja dwóch niezależnych produktów do użytku domowego. Dotychczasowe efekty podjętych działań wskazują na wysokie zadowolenie partnerów Spółki oraz klientów końcowych, a także wciąż duży potencjał rozwoju współpracy, co może skutkować dalszą kooperacją oraz wprowadzaniem nowych produktów. Spółka zamierza kontynuować wyżej wymieniony schemat działania w latach 2025-2026 i zakłada dalsze zwiększanie generowanych przychodów z założonych działań.
II. Rozwój produkcji kontraktowej
Spółka koncentruje się na rozwoju działalności poprzez pozyskiwanie nowych klientów, którzy poszukują doświadczonych producentów kontraktowych. Spółka planuje oferować kompleksowe wsparcie w procesie projektowania i produkcji urządzeń, dostosowanych do potrzeb firm działających w różnych branżach. Głównym celem jest tworzenie produktów na zlecenie, od koncepcji i prototypowania, aż po gotowe urządzenia dostarczane do klientów, przy wykorzystaniu własnej nowoczesnej fabryki i zaawansowanego zaplecza technologicznego.
Działania te mają na celu dywersyfikację działalności Spółki i budowanie stabilnego portfela klientów w różnych sektorach. Emitent dąży do współpracy z kluczowymi odbiorcami w każdej branży, powierzając im odpowiedzialność za dalszą ekspansję produktów na rynkach lokalnych. Dzięki temu Spółka może skoncentrować się na swojej podstawowej specjalizacji, czyli projektowaniu i produkcji urządzeń najwyższej jakości.
Nowa strategia pozwoli Spółce rozwijać swoją działalność poza dotychczasową branżą medycyny estetycznej, umożliwiając realizację projektów dla firm z innych dziedzin. W ten sposób Spółka będzie umacniać swoją pozycję jako renomowany producent kontraktowy, oferując elastyczne i innowacyjne rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów z różnych sektorów.
III. Prace badawczo-rozwojowe
Od początku działalności Spółka prowadzi prace badawczo-rozwojowe ukierunkowane na rozwój prowadzonej działalności gospodarczej oraz wprowadzanie nowych urządzeń do swojego portfolio ofertowego. W latach 2025- 2026 Spółka zamierza wprowadzić nowe urządzenia do oferty (m.in. Spółka pracuje pierwszym urządzeniem medycznym).
Ponadto dział badawczo-rozwojowy Spółki, w trakcie realizowanych prac, systematycznie opracowuje nowe koncepcje i rozwiązania odpowiadające aktualnym potrzebom klientów i trendom rynkowym, które docelowo pomogą stworzyć kolejne urządzenia.
Emitent zamierza rozwinąć dział B+R poprzez zatrudnienie większej liczby pracowników do swojego działu, planuje przygotowanie specjalistycznych stanowisk pracy oraz zakup dodatkowych urządzeń do działu B+R.
IV. Kontynuacja ekspansji zagranicznej
CM International S.A. intensywnie rozwija ekspansję swoich produktów na rynki zagraniczne we współpracy z kluczowymi partnerami. Partner strategiczny Spółki z Hiszpanii skutecznie promuje urządzenia w wielu krajach Europy, przyczyniając się do zwiększania ich rozpoznawalności. Z kolei kluczowy dystrybutor na rynku skandynawskim wprowadza urządzenia CM International S.A. w całej Europie, wykorzystując innowacyjny model rozliczeń Pay-As-You-Go, co wyróżnia ofertę Spółki na tle konkurencji. Spółka przede wszystkim koncentruje się na dostosowywaniu urządzeń do wymagań prawnych, technicznych i użytkowych obowiązujących na poszczególnych rynkach, natomiast za ich sprzedaż i promocję odpowiadają partnerzy handlowi, realizując działania dostosowane do specyfiki lokalnych obszarów.
Spółka zamierza finansować realizację celów strategicznych głównie w oparciu o środki generowane w toku bieżącej działalności operacyjnej (wzrost organiczny), a w razie potrzeby zamierza korzystać z dostępnych instrumentów finansowania dłużnego.
Powyższe filary strategii rozwoju stanowią kierunkowe przedstawienie planów rozwojowych Spółki i będą przedmiotem realizacji w latach 2025-2026. Bieżąca realizacja strategii rozwoju uzależniona będzie od ogólnych uwarunkowań rynkowych oraz umiejętności Spółki do dostosowania się do bieżącej sytuacji w branży. Zarząd Emitenta zdecydował o publikacji powyższej informacji ze względu na potencjalnie istotny wpływ na ocenę sytuacji finansowej, majątkowej oraz gospodarczej Spółki, a także potencjalnie znaczący wpływ na wycenę instrumentów finansowych Spółki notowanych w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz