Profil:
Creepy Jar SACreepy Jar szacuje, że w 2024 r. miał 15,9 mln zł zysku netto, spadek o 13 proc. rdr (opis)
![49684170.padraport.png](/sites/default/files/styles/516x289/public/media/images/202502/DOC.20250213.50862466.49684170.padraport.png.webp?itok=MBpgV27P)
Creepy Jar szacuje, że w 2024 roku miał 15,9 mln zł zysku netto, czyli mniej o 13 proc. rdr, 13,9 mln zł zysku operacyjnego, co stanowi spadek 12 proc. rdr oraz 31 mln zł przychodów ze sprzedaży, tj. mniej o 17 proc. rdr - podał producent gier wideo w komunikacie.
Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że w samym IV kwartale 2024 rok zysk netto Creepy Jar wyniósł ok. 6,2 mln zł, zysk operacyjny 5,5 mln zł, a przychody 8,2 mln zł.
Wynik spółki w ostatnim kwartale 2024 roku okazały się powyżej konsensusu. Analitycy oczekiwali, że zysk netto wyniesie 3,8 mln zł, EBIT będzie na poziomie 3,4 mln zł, a przychody wyniosą 8,2 mln zł.
Poniżej przedstawiamy wstępne wyniki finansowe Creepy Jar w czwartym kwartale 2024 roku według wyliczeń PAP Biznes oraz ich odniesienie do konsensusu PAP.
4Q2024 | wyniki | kons. | różnica |
Przychody | 8,2 | 8,2 | 0,7% |
EBIT | 5,5 | 3,4 | 61,1% |
zysk netto j.d. | 6,2 | 3,8 | 65,1% |
Spółka poinformowała w czwartek, że stan krótkoterminowych aktywów finansowych wynosi 76,6 mln zł na dzień 31 grudnia 2024 r. wobec 79,1 mln zł rok wcześniej.
Spółka podała, że na niższy poziom przychodów ze sprzedaży w 2024 r. wpłynął przede wszystkim istotny spadek przychodów na platformach konsolowych oraz z wersji na urządzenia VR.
"Został on częściowo skompensowany wzrostem przychodów ze sprzedaży na platformie PC/Steam, co było możliwe dzięki wydaniu nowych dodatków do gry Green Hell oraz efektywnej polityce przecen. Platforma PC/Steam oferuje większe możliwości promocyjne, dzięki którym Emitent mógł skutecznie zwiększać sprzedaż, mimo starzejącego się produktu" - napisano w komunikacie.
Creepy Jar poinformował, że głównym czynnikiem wpływającym na wyższą rentowność było ujęcie w księgach rachunkowych za rok 2024 niższego kosztu związanego z programem motywacyjnym na lata 2023-2025 w kwocie 2,9 mln zł wobec 4,5 mln zł w 2023 r.
W 2024 roku łączna sprzedaż brutto gry Green Hell na platformach Steam, Sony PlayStation i Microsoft Xbox (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 1,84 mln kopii, z czego 0,22 mln kopii na konsolach PlayStation i Xbox.(PAP Biznes)
seb/ ana/