Creepy Jar szacuje, że w 2024 r. miał 15,9 mln zł zysku netto, spadek o 13 proc. rdr (opis)

49684170.padraport.png

Creepy Jar szacuje, że w 2024 roku miał 15,9 mln zł zysku netto, czyli mniej o 13 proc. rdr, 13,9 mln zł zysku operacyjnego, co stanowi spadek 12 proc. rdr oraz 31 mln zł przychodów ze sprzedaży, tj. mniej o 17 proc. rdr - podał producent gier wideo w komunikacie.


Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że w samym IV kwartale 2024 rok zysk netto Creepy Jar wyniósł ok. 6,2 mln zł, zysk operacyjny 5,5 mln zł, a przychody 8,2 mln zł.

Wynik spółki w ostatnim kwartale 2024 roku okazały się powyżej konsensusu. Analitycy oczekiwali, że zysk netto wyniesie 3,8 mln zł, EBIT będzie na poziomie 3,4 mln zł, a przychody wyniosą 8,2 mln zł.

Poniżej przedstawiamy wstępne wyniki finansowe Creepy Jar w czwartym kwartale 2024 roku według wyliczeń PAP Biznes oraz ich odniesienie do konsensusu PAP.

4Q2024 wyniki kons. różnica
Przychody 8,2 8,2 0,7%
EBIT 5,5 3,4 61,1%
zysk netto j.d. 6,2 3,8 65,1%

Spółka poinformowała w czwartek, że stan krótkoterminowych aktywów finansowych wynosi 76,6 mln zł na dzień 31 grudnia 2024 r. wobec 79,1 mln zł rok wcześniej.

Spółka podała, że na niższy poziom przychodów ze sprzedaży w 2024 r. wpłynął przede wszystkim istotny spadek przychodów na platformach konsolowych oraz z wersji na urządzenia VR.

"Został on częściowo skompensowany wzrostem przychodów ze sprzedaży na platformie PC/Steam, co było możliwe dzięki wydaniu nowych dodatków do gry Green Hell oraz efektywnej polityce przecen. Platforma PC/Steam oferuje większe możliwości promocyjne, dzięki którym Emitent mógł skutecznie zwiększać sprzedaż, mimo starzejącego się produktu" - napisano w komunikacie.

Creepy Jar poinformował, że głównym czynnikiem wpływającym na wyższą rentowność było ujęcie w księgach rachunkowych za rok 2024 niższego kosztu związanego z programem motywacyjnym na lata 2023-2025 w kwocie 2,9 mln zł wobec 4,5 mln zł w 2023 r.

W 2024 roku łączna sprzedaż brutto gry Green Hell na platformach Steam, Sony PlayStation i Microsoft Xbox (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 1,84 mln kopii, z czego 0,22 mln kopii na konsolach PlayStation i Xbox.(PAP Biznes)

seb/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,4016 -0,34%
1 EUR 4,1652 -0,17%
1 GBP 4,9916 -0,28%
100 JPY 2,5952 -0,94%
1 USD 4,0321 -0,17%