Dark Point Games pracuje nad nowym survivalowym IP, premierę w EA planuje na przełomie '25/26

Dark Point Games pracuje nad nowym survivalowym IP o nazwie kodowej Brightness, a premierę we wczesnym dostępie (EA) planuje na przełomie 2025 i 2026 roku - poinformował PAP Biznes prezes spółki Paweł Waszak.


Naszym głównym, nowym IP jest obecnie projekt Brightness – survival z otwartym światem, tworzony na silniku Unreal Engine 5, z unikalnymi mechanikami świetlnymi i systemem server-side world management. To największy projekt w historii Dark Point Games. Przy jego projektowaniu braliśmy pod uwagę zarówno obserwowane przez nas trendy rynkowe, preferencje graczy, jak i potencjał sprzedaży – chcemy, aby tytuł wpisywał się w oczekiwania społeczności i był atrakcyjny na rynku. Jeśli chodzi o zupełnie nowe IP poza Brightness, rozważamy różne kierunki. Jednak na ten moment cała nasza energia skupia się na tym projekcie" - powiedział PAP Biznes Paweł Waszak.

"Brightness to dla nas naturalny krok naprzód – większy, bardziej angażujący i technologicznie zaawansowany projekt, który chcemy wprowadzić do Early Access na koniec 2025 r. lub początek 2026 r. Prace są już na zaawansowanym etapie, a nasz zespół koncentruje się teraz na dopracowaniu mechanik oraz budowie świata, tak aby od pierwszych chwil gry gracze mogli poczuć unikalny klimat i skalę tej produkcji" - wyjaśnił.

Pod koniec lipca deweloper gier wydał oficjalnie wydał grę Achilles: Survivor, która od stycznia 2025 roku była dostępna w formule Eraly Access.

"Sprzedaż w pierwszym tygodniu od premiery zrealizowała z nawiązką nasze założenia budżetowe, a sprzedaż brutto przekroczyła aż 160 proc. sprzedaży gry w całym okresie Early Access" - wskazał prezes.

"Widzimy także wyjątkowe zainteresowanie grą na poziomie listy życzeń – w dniu premiery było to ponad 25 tysięcy graczy, a obecnie, po konwersji na sprzedaż, liczba ta przekracza 60 tysięcy. Nie mniej ekscytujący był dla nas pik równoczesnej liczby graczy na Steam – w pierwszym tygodniu osiągnęliśmy 1.382 graczy, czyli ponad trzykrotnie więcej niż w przypadku naszej debiutanckiej gry" - dodał

Waszak wskazał również, że Dark Point Games planuje dalsze wsparcie dla nowej gry w postaci regularnych dodatków i rozszerzeń, tak aby umożliwić zainteresowanie tytułem przez najbliższe lata.

"W najbliższym czasie przygotowujemy premierę gry na konsolach Nintendo Switch, a już w tym tygodniu wprowadzamy pierwszy update do Achilles: Survivor, co pokazuje, że aktywnie wspieramy grę i słuchamy naszej społeczności" - zapowiedział prezes.

Prezes ocenił również, że liczba gier, która powstaje na globalnym rynku jest wyższa niż kiedykolwiek, dlatego gracz przed podjęciem decyzji o zakupie produktu musi zobaczyć, że wyróżnia się on od reszty już w dniu premiery.

"Segment gier premium indie i AA wciąż ma ogromny potencjał, ale wymaga starannej selekcji tematów oraz najwyższej jakości wykonania" - powiedział.

Deweloper gier widzi również dużą szansę dla swoich produkcji na chińskim rynku.

"Dzięki współpracy z lokalnymi partnerami mogliśmy zbudować relacje, które otwierają nowe możliwości dystrybucji i widoczności w regionie, niedostępne z perspektywy zachodnich social mediów.

"Widzimy to jako ważne źródło wzrostu, a ilość graczy i ich zaangażowanie pokazują, że warto inwestować w jakość i unikalne doświadczenia" - dodał.

Spółka nie zapomina jednak o pierwszej odsłonie z uniwersum Achillesa o podtytule Legends Untold, które dalej otrzymuje wsparcie, co sprawia, że bezpośrednio w spółce toczą się prace nad trzema projektami.

"Równolegle angażujemy się w duży projekt tworzony przez Flying Wild Hog Development. Nasz zespół bierze udział w procesie developmentu tej gry, pracując ramię w ramię z doświadczonymi twórcami znanymi z realizacji wysoko ocenianych tytułów na globalny rynek. To dla nas ważny krok – udział w tak dużej produkcji pozwala nam zdobywać cenne doświadczenie i rozwijać kompetencje, które w przyszłości przełożą się na jakość naszych własnych gier" - wskazał.

"Dzięki temu, że każde z naszych przedsięwzięć jest na innym etapie cyklu produkcyjnego, możemy optymalnie rozkładać zasoby zespołu i jednocześnie rozwijać istniejące marki, realizować nowe pomysły oraz uczestniczyć w dużych, prestiżowych produkcjach partnerskich"- wyjaśnił.

Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)

mcb/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5197 0,11%
1 EUR 4,2564 -0,03%
1 GBP 4,9361 0,16%
100 JPY 2,4703 0,20%
1 USD 3,6366 -0,47%