Profil:
DARK POINT GAMES SADark Point Games pracuje nad nowym survivalowym IP, premierę w EA planuje na przełomie '25/26
Dark Point Games pracuje nad nowym survivalowym IP o nazwie kodowej Brightness, a premierę we wczesnym dostępie (EA) planuje na przełomie 2025 i 2026 roku - poinformował PAP Biznes prezes spółki Paweł Waszak.
Naszym głównym, nowym IP jest obecnie projekt Brightness – survival z otwartym światem, tworzony na silniku Unreal Engine 5, z unikalnymi mechanikami świetlnymi i systemem server-side world management. To największy projekt w historii Dark Point Games. Przy jego projektowaniu braliśmy pod uwagę zarówno obserwowane przez nas trendy rynkowe, preferencje graczy, jak i potencjał sprzedaży – chcemy, aby tytuł wpisywał się w oczekiwania społeczności i był atrakcyjny na rynku. Jeśli chodzi o zupełnie nowe IP poza Brightness, rozważamy różne kierunki. Jednak na ten moment cała nasza energia skupia się na tym projekcie" - powiedział PAP Biznes Paweł Waszak.
"Brightness to dla nas naturalny krok naprzód – większy, bardziej angażujący i technologicznie zaawansowany projekt, który chcemy wprowadzić do Early Access na koniec 2025 r. lub początek 2026 r. Prace są już na zaawansowanym etapie, a nasz zespół koncentruje się teraz na dopracowaniu mechanik oraz budowie świata, tak aby od pierwszych chwil gry gracze mogli poczuć unikalny klimat i skalę tej produkcji" - wyjaśnił.
Pod koniec lipca deweloper gier wydał oficjalnie wydał grę Achilles: Survivor, która od stycznia 2025 roku była dostępna w formule Eraly Access.
"Sprzedaż w pierwszym tygodniu od premiery zrealizowała z nawiązką nasze założenia budżetowe, a sprzedaż brutto przekroczyła aż 160 proc. sprzedaży gry w całym okresie Early Access" - wskazał prezes.
"Widzimy także wyjątkowe zainteresowanie grą na poziomie listy życzeń – w dniu premiery było to ponad 25 tysięcy graczy, a obecnie, po konwersji na sprzedaż, liczba ta przekracza 60 tysięcy. Nie mniej ekscytujący był dla nas pik równoczesnej liczby graczy na Steam – w pierwszym tygodniu osiągnęliśmy 1.382 graczy, czyli ponad trzykrotnie więcej niż w przypadku naszej debiutanckiej gry" - dodał
Waszak wskazał również, że Dark Point Games planuje dalsze wsparcie dla nowej gry w postaci regularnych dodatków i rozszerzeń, tak aby umożliwić zainteresowanie tytułem przez najbliższe lata.
"W najbliższym czasie przygotowujemy premierę gry na konsolach Nintendo Switch, a już w tym tygodniu wprowadzamy pierwszy update do Achilles: Survivor, co pokazuje, że aktywnie wspieramy grę i słuchamy naszej społeczności" - zapowiedział prezes.
Prezes ocenił również, że liczba gier, która powstaje na globalnym rynku jest wyższa niż kiedykolwiek, dlatego gracz przed podjęciem decyzji o zakupie produktu musi zobaczyć, że wyróżnia się on od reszty już w dniu premiery.
"Segment gier premium indie i AA wciąż ma ogromny potencjał, ale wymaga starannej selekcji tematów oraz najwyższej jakości wykonania" - powiedział.
Deweloper gier widzi również dużą szansę dla swoich produkcji na chińskim rynku.
"Dzięki współpracy z lokalnymi partnerami mogliśmy zbudować relacje, które otwierają nowe możliwości dystrybucji i widoczności w regionie, niedostępne z perspektywy zachodnich social mediów.
"Widzimy to jako ważne źródło wzrostu, a ilość graczy i ich zaangażowanie pokazują, że warto inwestować w jakość i unikalne doświadczenia" - dodał.
Spółka nie zapomina jednak o pierwszej odsłonie z uniwersum Achillesa o podtytule Legends Untold, które dalej otrzymuje wsparcie, co sprawia, że bezpośrednio w spółce toczą się prace nad trzema projektami.
"Równolegle angażujemy się w duży projekt tworzony przez Flying Wild Hog Development. Nasz zespół bierze udział w procesie developmentu tej gry, pracując ramię w ramię z doświadczonymi twórcami znanymi z realizacji wysoko ocenianych tytułów na globalny rynek. To dla nas ważny krok – udział w tak dużej produkcji pozwala nam zdobywać cenne doświadczenie i rozwijać kompetencje, które w przyszłości przełożą się na jakość naszych własnych gier" - wskazał.
"Dzięki temu, że każde z naszych przedsięwzięć jest na innym etapie cyklu produkcyjnego, możemy optymalnie rozkładać zasoby zespołu i jednocześnie rozwijać istniejące marki, realizować nowe pomysły oraz uczestniczyć w dużych, prestiżowych produkcjach partnerskich"- wyjaśnił.
Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)
mcb/ ana/