Profil:
Bank Pekao SADecyzja UOKiK dot. rekompensat wynikiem dobrowolnego zobowiązania banku - Pekao
Wydana przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wobec Banku Pekao SA decyzja o wypłacie rekompensat dla klientów jest wynikiem dobrowolnego zobowiązania banku do podjęcia określonych w niej działań - podało Pekao.
"Wydana przez Prezesa UOKiK wobec banku decyzja z dnia 21.11.2025 r., jest wynikiem dobrowolnego zobowiązania banku do podjęcia określonych w niej działań, w tym wypłaty rekompensaty na rzecz konsumentów. Priorytetem banku jest zapewnienie jak najwyższego poziomu jakości obsługi klientów. Wszyscy klienci, których dotyczy decyzja, zostaną bezpośrednio poinformowani o przysługujących im prawach oraz o sposobie i terminach realizacji ustaleń banku z UOKiK. Szczegóły, po uprawomocnieniu się decyzji, będą dostępne na stronie internetowej banku oraz w bankowości elektronicznej" - napisano w stanowisku banku.
Prezes UOKiK zobowiązał Bank Pekao do usunięcia skutków naruszenia, w tym do wypłaty rekompensat konsumentom z związku z opóźnieniami w rozpatrywaniu reklamacji. Na wypłaty rekompensat bank zarezerwował kwotę prawie 100 mln zł.
Jak podał Urząd, Decyzja jest efektem postępowania wszczętego po licznych sygnałach konsumentów, którzy skarżyli się, że bank nie udziela odpowiedzi na reklamacje w terminach określonych w przepisach. Rekompensaty trafią do klientów Pekao, którym w latach 2019–2023 bank nie odpowiedział na reklamację w ustawowym terminie 30 dni. Ich wysokość zależeć będzie od tego, czy reklamacja została rozpatrzona pozytywnie czy negatywnie, oraz od tego, o ile bank przekroczył termin odpowiedzi. W przypadku reklamacji rozparzonych pozytywnie będzie to 300 zł albo 600 zł, a przy reklamacjach rozpatrzonych negatywnie – 1.500 zł lub 2.500 zł. Urząd wskazał, że jeśli konsument składał więcej niż jedną reklamację, otrzyma jedną rekompensatę - tę w wyższej kwocie. (PAP Biznes)
tom/ osz/