Profil:
Digital Network SADigital Network liczy na synergie po przejęciu Braughman Group Media Outdoor
Digital Network, który przejął działającą w branży reklamy zewnętrznej spółkę Braughman Group Media Outdoor, spodziewa się istotnych efektów synergii wynikających z połączenia - poinformował Digital Network w komunikacie prasowym.
Wartość transakcji wyniosła 131,5 mln zł, z czego 30 mln zł zostanie przekazane sprzedającemu w formie prywatnej emisji akcji Digital Network, przez co sprzedający stanie się drugim największym akcjonariuszem Digital Network. Dodatkowo wartość transakcji może wzrosnąć o kolejne 10 mln zł w ciągu najbliższych trzech lat pod warunkiem zaangażowania sprzedającego w działalność operacyjną Braughman Group Media Outdoor.
Jak podano w komunikacie, transakcja zwiększyć ma skalę działalności grupy, przełożyć się na wyższą rentowność oraz potencjał dalszego wzrostu wartości dla akcjonariuszy.
"Przejęcie Braughman Group Media Outdoor pozwoli co najmniej podwoić udział Digital Network w rynku reklamy zewnętrznej. Integracja umożliwi także dynamiczny rozwój sieci reklamowej, dotąd ograniczany czasochłonnością pozyskiwania nowych lokalizacji. Braughman Group Media Outdoor dysponuje atrakcyjnymi powierzchniami reklamowymi w największych miastach Polski, co pozwoli Digital Network znacząco zwiększyć zasięgi reklamowe w najbardziej perspektywicznym segmencie rynku Premium Outdoor. Osiągnięty w ten sposób wzrost wolumenu wspólnej sieci nośników reklamowych powinien pozytywnie wpłynąć także na efekt dźwigni operacyjnej" - podał Digital Network.
Połączenie ofert handlowych obu spółek ma przynieść synergie sprzedażowe i kosztowe.
"Zwiększeniu ulegnie siła zakupowa oraz efektywność oferty handlowej, której efektem będzie wzmocnienie pozycji konkurencyjnej na rynku. Optymalizację kosztów przyniesie natomiast integracja struktur sprzedażowych oraz lepsze wykorzystanie potencjału i kompetencji pozostałych zespołów" - napisano.
Spółka podała, że kluczowym elementem strategii na kolejne lata będzie digitalizacja części sieci Braughman Group Media Outdoor. Wiele z posiadanych lokalizacji Premium może zostać przekształconych w nośniki cyfrowe.
Zarząd Digital Network planuje w najbliższych tygodniach aktualizację dotychczasowych planów inwestycyjnych oraz strategii sprzedażowej i cenowej na 2026 rok.
"Rynek reklamy zewnętrznej stoi dziś przed przełomem, którego kluczowym kierunkiem jest digitalizacja. Nasza inwestycja ma jeden wyraźny cel – przyspieszyć ten proces i wzmocnić pozycję Digital Network jako lidera nowoczesnych rozwiązań DOOH w Polsce. Wycena Braughman Group Media Outdoor została oparta na wskaźnikach, które uważamy za atrakcyjne, a warunki transakcji są korzystne dla naszych akcjonariuszy. Decyzję o transakcji poprzedziła wnikliwa analiza – ocenialiśmy nie tylko dane finansowe spółki, ale przede wszystkim potencjał i zdolność sieci nośników reklamowych Braughman Group Media Outdoor do generowania przychodów i wysokich marż oraz potencjał synergii wynikający z integracji naszych wspólnych zasobów" – powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, Agnieszka Godlewska, prezes Digital Network.(PAP Biznes)
pel/ asa/