Dzięki feriom szkolnym luty ożywił branżę hotelową w Polsce - IGHP
Dzięki feriom szkolnym luty ożywił branżę hotelową w Polsce - wynika z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP).
"Lutowe wyniki w hotelach były dobre – lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej porze. Dane z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego wskazują, że dzięki trwającym feriom obiekty wypoczynkowe cieszyły się większym zainteresowaniem niż miesiąc wcześniej. Hotele biznesowe również zanotowały wzrost – ich obłożenie wzrosło o kilkanaście punktów procentowych" - podano w omówieniu ankiety.
W 53 proc. hoteli frekwencja wzrosła w porównaniu z lutym 2024 roku, w tym 21 proc. obiektów zanotowało wzrost do 5 pkt. proc. 32 proc. hoteli pogorszyło obłożenie w stosunku do lutego ubiegłego roku, w tym najliczniejszą grupę stanowiła do 5 pkt. proc. z udziałem 15 proc. Do tego 15 proc. hoteli miało wyniki na tych samych poziomach, jak w zeszłym roku.
IGHP podaje, że dane ankietowe dotyczące przyjętych rezerwacji na marzec wskazują na ożywienie w hotelach biznesowych przy jednoczesnym spadku w obiektach wypoczynkowych.
"Jest to oczywiście spowodowane kalendarzem, tj. końcem ferii zimowych i początkiem powrotu biznesu do hoteli. Dla całej grupy ankietowanych obiektów dokładne jedna trzecia hoteli wskazuje aktualną (stan na koniec lutego) frekwencję poniżej 30 proc. Obłożenie powyżej 50 proc. posiada 29 proc. Duży udział 39 proc. stanowią obiekty „środka” z frekwencją w zakresie 30-50 proc. W hotelach biznesowych 38 proc. nie przekracza frekwencji 30 proc., a powyżej 50 proc. wskazuje dokładnie jedna czwarta. Wskaźniki aktualnego obłożenia dla obiektów wypoczynkowych to 35 proc. z frekwencją poniżej 30 proc. i 17 proc. z obłożeniem powyżej 50 proc." - napisano.
W ankiecie przeprowadzonej online przez IGHP w dniach 3-7 marca 2025 roku wzięło udział 150 hoteli zlokalizowanych we wszystkich województwach. (PAP Biznes)
map/ asa/