Erli zanotowało w '24 wzrost sprzedaży GMV o 67 proc. do 1,23 mld zł
Platforma e-commerce Erli odnotowała w 2024 roku wzrost sprzedaży GMV o 67 proc. rdr do 1,23 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. EBITDA za ubiegły rok szacowana jest na ok. 12 mln zł.
Jak podano, liczba transakcji na platformie wzrosła o 66 proc. do blisko 6 mln. Przychody netto platformy wyniosły 172 mln zł, co oznacza wzrost o 89 proc. rdr.
Platforma odnotowała w 2024 roku największe wzrosty sprzedaży w kategoriach: Supermarket – wzrost o 74 proc., Motoryzacja – wzrost o 68 proc., Sport i Turystyka – wzrost o 64 proc., Elektronika – wzrost o 62 proc., Dom i Ogród – wzrost o 58 proc., Dziecko – wzrost o 54 proc.
Przez aplikację mobilną realizowanych jest 54 proc. wszystkich transakcji. Aplikacja została pobrana niemal 3 miliony razy.
Erli poinformowało, że na platformie działa ponad 30 tysięcy aktywnych sprzedawców, a liczba dostępnych produktów przekroczyła 35 milionów.
Od stycznia do sierpnia 2024 roku liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła o milion, osiągając próg 4 milionów w sierpniu 2024 roku. 5 mln zarejestrowanych użytkowników platforma osiągnęła w lutym tego roku.
"Spektakularny wynik 10 milionów osób, które odwiedziły platformę w szczytowych momentach w 2024 roku i aż 5 milionów zarejestrowanych użytkowników w styczniu 2025 r. to dla nas ogromny sukces i jednocześnie dowód, że Erli staje się jedną z kluczowych platform e-commerce w Polsce. To potwierdzenie, że nasze działania – zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i technologii – przynoszą realne efekty" – powiedział, cytowany w komunikacie, Adam Ciesielczyk, prezes i założyciel Erli.
Erli planuje dalsze inwestycje w rozwój technologii i aplikacji mobilnej oraz wdrożenie programu lojalnościowego. Chce też pozyskiwać nowych sprzedawców, poszerzając ofertę.
W grudniu 2024 r. prezes Erli Adam Ciesielczyk informował PAP Biznes, że w 2025 roku platforma chce przekroczyć 2 mld zł GMV. Podawał, że spółka planuje dużą kampanię wizerunkową, chce przyciągnąć 10 tys. nowych sprzedawców. (PAP Biznes)
pel/ osz/