Profil:
Esotiq&Henderson SAEsotiq & Henderson chce zwiększyć marżę brutto, wejdzie na nowe rynki zagraniczne (opis)
Esotiq & Henderson planuje w kolejnych kwartałach zwiększać sprzedaż i marżę brutto na sprzedaży. Poprzez obecność na platformach marketplace chce wejść na nowe rynki zagraniczne i będzie rozwijać nowy model franczyzy zaprojektowany dla mniejszych miast - poinformowały w czwartek przedstawicielki spółki.
"Głównym celem na kolejne kwartały jest zwiększanie sprzedaży oraz utrzymanie i podnoszenie marży brutto" - powiedziała na konferencji Sylwia Nieckarz-Kośla, członek zarządu spółki.
Realizacji celu wzrostu marży sprzyjać ma m.in. szybkie wprowadzenie nowej kolekcji na rynek i skupienie się na sprzedaży nowej kolekcji.
Zysk brutto na sprzedaży grupy w I półroczu 2024 roku wyniósł 94,2 mln zł, a marża ukształtowała się na poziomie ok. 69,5 proc.
W samym II kwartale 2024 roku marża brutto wzrosła do 72,5 proc. z 68,9 proc. rok wcześniej. Spółka podała, że dzięki skutecznej strategii sprzedażowej w każdym sezonie udaje się jej zwiększać procentową marżę.
W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – sierpień 2024 r. wyniosła około 68 proc. i według szacunków była wyższa o 3,5 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą rok wcześniej.
Spółka podała, że w drugiej połowie 2024 roku wprowadza do sprzedaży pierwszą kolekcję linii ESOTIQ BLOOVII, dedykowaną młodszej klientce i liczy na zdobycie nowych klientów. W opinii spółki obecna struktura stoku towarowego jest sprzyjająca - po odsprzedaży starszych kolekcji, w stoku przeważa nowa, wysokomarżowa kolekcja.
"Wprowadzamy do sprzedaży nową linię ESOTIQ BLOOVII, dedykowaną młodszej klientce, z atrakcyjnym designem i konkurencyjnymi cenami, co otworzy przed nami nowe segmenty rynku" - powiedziała członek zarządu Diana Okular.
Esotiq & Henderson poinformował, że roczne trendy sprzedaży wskazują na wysokie wyniki sprzedaży w drugiej połowie 2024 roku, zwłaszcza w ostatnim kwartale.
"Oczekujemy, że IV kwartał będzie dobry, listopad i Czarny Piątek chcemy +zacząć+ zdecydowanie wcześniej. Trendy są takie, że listopad i grudzień sprzedażowo zazwyczaj wygląda dobrze" - powiedziała Okular.
Model biznesowy spółki zakłada, że jej produkty są dostępne w szerokiej ofercie dla klientów polskich i zagranicznych, poprzez platformy zewnętrzne tj. Zalando, Amazon, Allegro, Empik czy Modivo.
"Zaczynamy się mocno orientować na marketplaces i poprzez te platformy wejdziemy na nowe rynki zagraniczne, które są w obszarze naszych zainteresowań, a w pozostałych obszarach będziemy się koncentrować na wybranych, kluczowych rynkach - czyli Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii" - powiedziała Okular.
Spółka podała, że kluczowe rynki dla ekspansji poprzez platformy marketplace, to Niemcy oraz pozostałe kraje Europy Zachodniej
Esotiq & Henderson prowadzi sklepy własne pod marką Esotiq, zlokalizowane w centrach handlowych w Polsce, jak również rozwija sieć sklepów franczyzowych.
Przedstawicielki spółki podały, że w kolejnych okresach planowany jest rozwój nowego modelu biznesowego franczyzy depozytowej ESOTIQ MICRO zaprojektowanego dla mniejszych miast. Nie podano jednak szczegółów.
Produkty marki własnej spółki obecnie dostępne są w 290 salonach stacjonarnych Esotiq, w tym w 267 zlokalizowanych w Polsce, 12 w Ukrainie, 4 w Serbii, po 2 w Macedonii i Słowacji oraz po 1 w Niemczech, Łotwie i Mołdawii.
Salony stacjonarne Esotiq w Polsce to 72 sklepy własne oraz 195 sklepów franczyzowych. Produkty Esotiq dostępne są również w ponad 350 sklepach multibrandowych i w 3 e-sklepach internetowych.
Do krajów, w których Esotiq prowadzi sprzedaż w sklepach multibrandowych i internetowych należy Bułgaria, Cypr, Czechy, Estonia, Francja, Grecja, Gruzja, Kazachstan, Litwa, Łotwa, Macedonia, Mołdawia, Portugalia, Serbia, Niemcy, Słowacja, Słowenia, Ukraina Węgry i Włochy. (PAP Biznes)
seb/ gor/