Profil:
Esotiq&Henderson SAEsotiq & Henderson miał najlepszy drugi kwartał w historii, liczy na udane drugie półrocze
Grupa Esotiq & Henderson, działająca w branży ekskluzywnej bielizny, odnotowała w pierwszym półroczu 2024 roku rekordowy wynik drugiego kwartału w swojej historii - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. EBITDA wzrosła o 35 proc. r/r do 17,4 mln zł, a EBIT o 59 proc. do 8,3 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Esotiq & Henderson wyniosły 135,6 mln zł, co oznacza wzrost o 11 proc. r/r.
Zysk brutto na sprzedaży osiągnął 94,2 mln zł (wzrost o 17 proc. r/r), przy marży brutto na poziomie 69 proc., wyższej o 3 p.p.
Zysk netto wzrósł pięciokrotnie, osiągając 6,1 mln zł (+393 proc. r/r).
W ocenie zarządu Esotiq & Henderson, na wyniki znacząco wpłynęła dynamicznie rozwijająca się sprzedaż internetowa. W pierwszym półroczu 2024 roku przychody z e-commerce osiągnęły 30 mln zł, co oznacza wzrost o 27 proc. r/r. W samym drugim kwartale sprzedaż online wzrosła o 57 proc. r/r, osiągając 15 mln zł.
Na koniec czerwca 2024 roku spółka posiadała zapasy o wartości 73,2 mln zł, co zapewnia pełne zabezpieczenie na nadchodzące sezony. W ocenie spółki struktura stoku jest optymalna, dominują w nim wysokomarżowe, nowe kolekcje. Spółka zabezpieczyła się również przed ewentualnymi opóźnieniami dostaw, co daje gwarancję płynności operacyjnej.
"Wartość i ilość przygotowanego stoku dają nam pewność, że jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzące miesiące. Nasza struktura towarowa sprzyja realizacji kolejnych wyzwań – dominują w niej nowoczesne, atrakcyjne handlowo produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów" – powiedziała Diana Okular, członek zarządu Esotiq & Henderson.
W perspektywie drugiej połowy roku spółka spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży, zwłaszcza w najgorętszym okresie handlowym, czyli w czwartym kwartale 2024 roku.
"Tradycyjny wzrost popytu połączony z aktywnością promocyjną Esotiq & Henderson stwarza szansę na generowanie dobrych wyników" - napisano w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 8 pierwszych miesięcy 2024 r. wyniosły około 191,8 mln zł i były wyższe o ok. 4 proc., niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W ujęciu narastającym
skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – sierpień 2024 r. wyniosła około 68 proc. i według szacunków była wyższa o 3,5 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w odpowiednim okresie roku ubiegłego.
"Przed nami najbardziej intensywny okres roku. Wprowadzamy do sprzedaży nową linię ESOTIQ BLOOVII, dedykowaną młodszej klientce, z atrakcyjnym designem i konkurencyjnymi cenami, co otworzy przed nami nowe segmenty rynku. W połączeniu z naszą mocną pozycją rynkową i szeroką bazą lojalnych klientów mamy pewność, że druga połowa roku przyniesie oczekiwane wyniki" - dodała Diana Okular.
Spółka na koniec czerwca 2024 roku zarządzała siecią 287 salonów, z czego 72 to salony własne, a 215 to sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 17 945 metrów kw. (PAP Biznes)
pr/