Profil:
Esotiq&Henderson SAEsotiq & Henderson zmniejszył zysk netto w I półroczu do 3,2 mln zł
Esotiq & Henderson wypracował w pierwszym półroczu 2025 roku 14 mln zł EBITDA oraz 3,2 mln zł zysku netto - poinformował dystrybutor bielizny w komunikacie. Dla porównania przed rokiem grupa miała 17,3 mln zł EBITDA i 6,1 mln zł zysku netto.
Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 98,8 mln zł przy utrzymaniu marży na poziomie 69,3 proc.
w I półroczu 2025 roku wypracowała 142,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (+5,1 proc. r/r).
Na 30 czerwca produkty grupy sprzedawane były w 289 salonach o łącznej powierzchni 18.337 m kw., z czego w 268 w Polsce i w 21 za granicą.
Sprzedaż w I półroczu wyniosła: sklepy własne - 31,5 mln zł, sklepy partnerskie - 47,3 mln zł, internet - 41,5 mln zł, a pozostałe kanały - 20,8 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie ośmiu miesięcy 2025 roku wyniosły około 209,3 mln zł i były wyższe o 9 proc. rok do roku. Skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-sierpień 2025 roku wyniosła około 67 proc. i była niższa o 1 p.p. rdr.
"Wzrost kosztów sprzedaży i zarządu sprawia, że musimy konsekwentnie koncentrować się na działaniach poprawiających efektywność oraz utrzymaniu dyscypliny kosztowej. Uwzględniając dobre wyniki w okresie wakacyjnym, a także fakt, że przed nami jeszcze najmocniejszy w roku czwarty kwartał, spodziewam się, iż 2025 może okazać się bardzo udanym rokiem dla Grupy Esotiq" – powiedział prezes Mariusz Jawoszek, cytowany w komunikacie.
We wrześniu spółka otworzyła nowy concept store w warszawskiej Arkadii.
Planowane kierunki rozwoju sprzedaży międzynarodowej koncentrują się na regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka przygotowuje ekspansję na rynek rumuński poprzez uruchomienie sprzedaży na wiodącym marketplace eMAG.
Równolegle Esotiq & Henderson rozszerzy obecność na kluczowych platformach e-commerce, w tym Fashion Days i Trendyol, których start w Rumunii zaplanowany jest na III kwartał 2025 roku. Spółka rozwija również sprzedaż w ramach Zalando Partner Program. (PAP Biznes)
pr/ asa/