Profil:
Eurohold Bulgaria ADEurohold Bulgaria zwiększył EBITDA w 2022 r. o 52 proc., do ok. 146 mln euro
Eurohold Bulgaria AD w 2022 r. osiągnął 3,2 mld euro przychodów, czyli o 77 proc. więcej niż w 2021 roku. Jego EBITDA zwiększyła się o ok. 52 proc., do ok. 146 mln euro. W skali roku zysk netto Euroholdu zwiększył się o 8,8 proc. i wyniósł 34,9 mln euro – poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Jak podała spółka, opublikowany raport jest pierwszym, w którym Eurohold w pełni konsoliduje, w skali całego roku, wyniki spółek energetycznych, przejętych w 2021 roku od czeskiej grupy CEZ.
Największy udział w wynikach za 2022 r. miał segment energetyczny, reprezentowany przez markę Electrohold. Przyniósł grupie ponad połowę całkowitych przychodów i znacząco wpłynął na poprawę jej rentowności.
Segment ubezpieczeniowy, za który w grupie odpowiada Euroins Insurance Group AD (EIG), kontynuował wzrost wyników. Składka przypisana brutto EIG wzrosła o 24 proc. w porównaniu z 2021 rokiem i osiągnęła 854 mln euro. W tym wzroście sprzedaży partycypowały niemal wszystkie obszary biznesowe ubezpieczyciela. Euroins oferuje swoje produkty ubezpieczeniowe w 12 państwach. Od 2018 roku są one również dostępne dla polskich klientów.
Pod koniec 2022 roku Euroins sprzedało swoje udziały w towarzystwach ubezpieczeniowych na Białorusi i w Rosji, koncentrując się na rozwoju biznesu w pozostałych państwach w regionie: Gruzji i Ukrainie. Euroins posiada w Ukrainie dwa podmioty, który dostosowały swoją działalność do warunków wojennych i kontynuują ją pomimo toczącego się już od ponad roku konfliktu zbrojnego. (PAP Biznes)
pam/ gor/