Gen AI może mieć ogromny wpływ na efektywność pracy w branży finansowej - Accenture
Osoby zatrudnione w polskim sektorze finansowym spędzają 71 proc. swojego czasu na zadaniach, które mogą zostać zautomatyzowane lub wspierane przez generatywną sztuczną inteligencję (gen AI) - podał w raporcie Accenture.
Podano, że obowiązki, którym pracownicy poświęcają jedną trzecią (33 proc.) czasu można w pełni zautomatyzować a te, które pochłaniają kolejne 38 proc. – znacznie usprawnić dzięki sztucznej inteligencji.
Według Accenture, wskazuje to na ogromny potencjał uwalniający efektywność i pozwalający pracownikom na skupienie się na najważniejszych zadaniach.
"Menedżerowie często nie doszacowują możliwości gen AI. Ich zdaniem, wzrost produktywności pracowników możliwy dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji wyniesie od 11 do 20 proc., podczas gdy badania naukowe wskazują, że w wysoko wykwalifikowanych zawodach może on wynieść nawet 40 proc." - powiedział cytowany w komunikacie Karol Mazurek, dyrektor zarządzający Accenture w Polsce.
Według Accenture, w ponad połowie firm sektora finansowego dominuje ostrożne i sceptyczne podejście do wdrażania gen AI.
"Jedynie 13 proc. kadry zarządzającej deklaruje, że podchodzi do tematu w sposób proaktywny, wyprzedzając branżę. Natomiast 87 proc. badanych nadal postrzega gen AI głównie jako narzędzie do redukcji kosztów, a nie do zwiększenia przychodów – co stanowi przeciwieństwo globalnych trendów, gdzie wartość ta wynosi jedynie 22 proc." - napisano w omówieniu raportu. (PAP Biznes)
seb/ asa/