GK Trakcja w strategii zakłada m.in. uzyskanie rentowność EBITDA na poziomie 7,1 proc. w 2030 r.

Grupa Kapitałowa Trakcja w strategii na lata 2025-2030 zakłada m.in. uzyskanie rentowność EBITDA na poziomie 7,1 proc. i rentowności zysku ze sprzedaży na poziomie 5,8 proc. w 2030 roku - poinformowała spółka w komunikacie. Grupa chce również uzyskać ponad 4 mld zł przychodów w 2030 roku.


"W perspektywie do 2030 roku strategia zakłada stabilny wzrost sprzedaży, oparty na utrzymaniu czołowej pozycji Trakcja na rynku kolejowym w Polsce oraz znaczące - 2,5-krotne - zwiększenie przychodów spółki w tym segmencie w porównaniu do roku 2024" - napisano w komunikacie.

Jak podano, spółka równolegle planuje wzmocnienie obecności na rynku drogowym, z celem dynamicznego wzrostu udziału w tym segmencie, a także rozwój działalności w sektorze sieci energetycznych, w oparciu o synergię ze spółką zależną AB Kauno Tiltai.

"Kluczowym elementem strategii pozostaje także wzrost rentowności spółki, który ma zostać osiągnięty poprzez istotne zwiększenie marży z działalności operacyjnej oraz systematyczną redukcję relacji poziomu kosztów ogólnego zarządu i sprzedaży do realizowanych przychodów ze sprzedaży" - poinformowała spółka.

"W obszarze zarządzania płynnością finansową strategia zakłada ograniczenie nakładów na kapitał obrotowy netto, sprzedaż aktywów nieoperacyjnych Grupy oraz sukcesywne zwiększanie dostępnych limitów gwarancji bankowych - do poziomu umożliwiającego bezpieczną i skuteczną realizację kontraktów wymagających zabezpieczenia zwrotu zaliczek" - dodała.

Spółka podała, że strategia zakłada również zmiany w sposobie organizacji działalności operacyjnej, ukierunkowane na poprawę rentowności oraz optymalne wykorzystanie zasobów.

"Grupa Kapitałowa wchodzi w najbliższe lata z korzystnymi perspektywami rozwoju, które wynikają z planowanych, wieloletnich inwestycji w infrastrukturę transportową. W najbliższych latach rynek budownictwa kolejowego w Polsce będzie intensywnie wspierany przez szereg programów inwestycyjnych, wśród których kluczowe są Krajowy Program Kolejowy do 2030 roku, Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032 oraz program utrzymaniowy na kolei do 2028 roku" - napisano.

"Kluczowymi programami napędzającymi budownictwo drogowe będą Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r., Program budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030 oraz Program Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 r. Dla rozwoju rynku energetyki przesyłowej najważniejsze będą nakłady inwestycyjne przewidziane w projekcie +Plan rozwoju w zakresie zaspokojenia obecnego i przyszłego zapotrzebowania na energię elektryczną na lata 2023-2043+ opracowanego przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne" - dodano.

Zarząd Trakcji zaznacza, że cele i założenia strategii nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym finansowych i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania spółki i Grupy w latach 2025-2030. (PAP Biznes)

gaw/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,6086 -0,50%
1 EUR 4,2809 -0,11%
1 GBP 4,9949 -0,11%
100 JPY 2,6512 0,11%
1 USD 3,7677 -0,06%