Profil:
Grodno SAGrodno chce w październiku przedstawić nową strategię
Grodno rozpoczęło prace nad nową strategią biznesową i planuje ją ogłosić w październiku - spółka w komunikacie.
"Naszym celem jest dalszy rozwój platformy do sprzedaży e-commerce oraz nowoczesna forma komunikacji z klientem poprzez naszą nową stronę internetową. Spółka podjęła prace nad nową strategią biznesową, która zostanie ogłoszona w październiku bieżącego roku kalendarzowego. Równocześnie podjęto decyzje o przyjęciu strategii ESG, która określa cele zrównoważonego rozwoju na kolejne 5 lat" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Grodna Andrzej Jurczak.
"Przyszłość oceniam pozytywnie. Korzystne perspektywy dla branży elektrotechnicznej nakreślane są przez „wielkie budowanie”, które ma zaistnieć w Polsce w latach 2025-2026. Przekaz ten wzmacniany jest przez obiecywany przez Premiera RP na rok 2025 poziom inwestycji, sięgający nawet ponad 650 mld zł i prognozowany wzrost PKB o około 3,5 proc. rok do roku" - dodał.
Grodno podało, że skonsolidowana strata netto w roku obrotowym 2024/25 (od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2025 r.) wyniosła 22,9 mln zł, podczas gdy rok wcześniej zanotowano 6,2 mln zł zysku.
Przychody ze sprzedaży wyniosły 1.166,1 mln zł wobec 1.186,1 mln zł w poprzednim roku obrotowym, EBITDA minus 7 mln zł, a, EBIT minus 17,5 mln zł.
Grodno podało, że główny wpływ na wyniki miało utworzenie odpisu aktualizującego wartość zapasów pomp ciepła. Kwota tego odpisu na koniec roku obrotowego 2024/2025 wyniosła 14 mln zł i w takiej wartości obciążyła roczne wyniki finansowe. (PAP Biznes)
seb/