Profil:
Agora SAGrupa Agora patrzy z optymizmem na wyniki IV kw. i '26; liczy na wzrost udziału DOOH w AMS
Grupa Agora pozytywnie ocenia koniunkturę na rynku kinowym i reklamowym, w związku z czym patrzy z optymizmem na wyniki IV kwartału i 2026 roku; po akwizycji spółki Synergic, liczy na wzrost udziału reklamy cyfrowej (DOOH) w przychodach AMS.
"Oceniamy, że koniunktura i na rynku kinowym, i na rynku reklamowym jest całkiem niezła, jeśli chodzi o czwarty kwartał. W związku z tym na jego wyniki patrzymy z optymizmem, podobnie, jak na rok 2026. (…) Dzisiaj nic nie wskazuje na to, żeby ta dobra koniunktura miała się pogorszyć, spodziewamy się niezłej koniunktury na rynku reklamowym i bardzo wiele sobie obiecujemy po znakomitym repertuarze kinowym na 2026 rok" - powiedział Hojka podczas wideokonferencji.
Podkreślił, że czwarty kwartał jest dla grupy bardzo ważny, ponieważ pozwala jej zazwyczaj wygenerować prawie połowę całorocznego wyniku EBITDA.
Jeżeli chodzi o szanse, to liczy na dobrą koniunkturę w biznesie radiowym, a także kinowym, ze względu na - jak ocenił - bardzo dobre zapowiedzi repertuarowe.
"Wierzymy, że to się przełoży również na dobre wyniki w kinach, na dalszą poprawę naszych wyników w kinach, gdzie jednocześnie będziemy selektywnie realizowali naszą politykę inwestycji w możliwie najlepsze doświadczenie kinowe, czy to poprzez nasz koncept Dream, czy sale IMAX" - powiedział Hojka.
Członek zarządu Tomasz Jagiełło, zajmujący się kinowym segmentem w grupie Agora, ocenił, że pod względem frekwencji w kinach sieci Helios prognozy grupy mogą spełnić się w tym roku z "kilkuprocentową przebitką". Dodał, że rok 2026 i 2027 "wyglądają dobrze, żeby nie powiedzieć bardzo dobrze".
Poinformował też, że Helios rozwija swój produkt premium, czyli sale Dream. W tym roku sieć otworzyła takie sale we Wrocławiu i w Dąbrowie Górniczej i zapowiada kolejne. Jagiełło przypomniał o zawartej w II kwartale br. umowie z IMAX dotyczącej otwierania sal kinowych z technologią IMAX with Laser.
"Projekcje laserowe powoli, powoli będą zastępowały zwykłe projekcje cyfrowe. (...) My mamy już 33 projektory, czyli troszkę powyżej 10 procent. To są cztery nasze najlepsze kina i następne dwa już +nadjeżdżają+. Także myślę, że gdzieś za miesiąc będę mógł powiedzieć, że około 15 procent sal jest już zlaseryzowanych. To jest wieloletni projekt rozłożony systematycznie i powoli, także będzie to następowało przez - zdaję mi się - jeszcze parę lat" - powiedział Jagiełło.
Prezes Hojka wskazał, że dwa najważniejsze obecnie wyzwania dla grupy to jej pozycja na rynku mediów cyfrowych - w tym zakresie grupa realizuje swój plan - oraz zwiększona konkurencja na rynku reklamy zewnętrznej.
"Drugie wyzwanie to zaostrzająca się konkurencja na rynku reklamy zewnętrznej. Tu przybywa podmiotów zwłaszcza wyspecjalizowanych w reklamie cyfrowej. Ten rynek, na którym my operujemy jest w dużej, w dużej mierze oparty o przetargi publiczne, więc zwiększona konkurencja na tym rynku, także ze strony podmiotów związanych z samorządami, powoduje presję na marże. I to jest na pewno drugie duże wyzwanie, z którym będziemy się mierzyli w najbliższych miesiącach, a w szczególności w 2026-2027 roku" - zapowiedział Hojka.
1 października 2025 r. AMS nabyła 100 procent udziałów w kapitale zakładowym Synergic - spółce specjalizującej się w kampaniach wykorzystujących reklamę cyfrową (digital out-of-home – DOOH) a także nośniki reklamowe z segmentu klasycznego OOH oraz reklamę na i w pojazdach transportu zbiorowego.
Członek zarządu Agory Maciej Strzelecki poinformował, że jeśli chodzi o akwizycję spółki Synergic, grupa jest zadowolona z jej bieżących wyników, które przewyższają prognozy na czwarty kwartał.
Strzelecki wskazał, że Synergic przynajmniej w pierwszym okresie będzie funkcjonował jako osobna spółka. Synergie będą realizowane poprzez ścisłą współpracę. Ocenił, że spółka ta wzmocni ofertę AMS, ponieważ posiada m.in. "niestandardowe i spektakularne" rozwiązania dla klientów.
"Oczywiście, obserwujemy wzrost w tym obszarze (DOOH - PAP). Obecnie, jeśli chodzi o udział w sprzedaży AMS-u, to już sięga blisko 1/4. Pracujemy nad dalszymi wzrostami i spodziewamy się, że ten udział będzie rósł. Natomiast, jak i w jakich okresach będzie się przekładać na marżę - mam nadzieję, że odbędzie się to szybko" - powiedział Strzelecki.
W segmencie outdoor przychody reklamowe grupy w III kw. wzrosły o 13,6 proc. wobec wzrostu całego rynku o 12,2 proc..
W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. grupa osiągnęła przychody w wysokości 1.097,5 mln zł, czyli wyższe o 6,1 proc. rok do roku. Zysk EBITDA w tym okresie wyniósł 176,8 mln zł, a EBIT 41,1 mln zł, co oznacza wzrost odpowiednio o 16,1 proc. i o 83,5 proc. rdr. (PAP Biznes)
tom/ osz/