Grupa CCC miała w II kw. 465 mln zł EBITDA i 2,9 mld zł przychodów

Grupa CCC miała w II kwartale, czyli w okresie maj - lipiec, 465 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o ponad 14 proc. rdr. Przychody wzrosły w tym okresie o 11 proc. rdr do 2,9 mld zł - podała spółka w komunikacie.


Jak podano, szyldy CCC i HalfPrice odnotowały lepszą rdr sprzedaż – odpowiednio o 23 proc. i 21 proc. Przychody ze sprzedaży w Grupie Modivo były na porównywalnym rdr poziomie.

"Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa – nawet w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.

"Jesteśmy w trakcie istotnego dla wyników całego roku sezonu jesień-zima, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo, w tym roku przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby być jak najlepiej przygotowanym do drugiego półrocza" - dodał prezes.

CCC podało, że w II kw. nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice - w II kw. otwarto 21 nowych sklepów (28 sklepów uruchomionych od początku roku).

W minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. mkw., wobec 35 tys. mkw. w I kwartale.

W drugiej połowie roku grupa planuje otwarcie dodatkowo ponad 200 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.

"Skalujemy biznes grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć ponad 300 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej - w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. mkw., ale większość otwarć, bo aż 70 proc., skumulowana jest w drugiej połowie roku. HalfPrice rośnie błyskawicznie - wszędzie, gdzie się pojawia jest bardzo dobrze przyjmowany przez klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept - worldbox" - powiedział Miłek.

"Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 roku - już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 300 tys. mkw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów" - dodał.

W drugim kwartale marża brutto grupy CCC utrzymała się na podobnym rdr poziomie (49,3 proc.). Po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu rdr.

W sierpniu grupa CCC szacowała, że jej EBITDA w II kwartale wyniesie 481 mln zł.

Jak tłumaczy spółka, EBITDA niższa od wcześniejszych szacunków wynika głównie z wcześniejszego poniesienia kosztów związanych z przygotowaniem towarów, które będą sprzedawane w sezonie jesienno-zimowym (tzw. vasowania), co proporcjonalnie poprawi wyniki drugiego półrocza. (PAP Biznes)

pel/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5542 -0,16%
1 EUR 4,2586 -0,25%
1 GBP 4,8812 -0,04%
100 JPY 2,4630 0,28%
1 USD 3,6245 -0,19%