Profil:
CCC SAGrupa CCC pozytywnie ocenia początek IV kw., sprzedaż wzrosła o ok. 10 proc.
Grupa CCC ocenia, że ma za sobą bardzo dobry początek IV kwartału roku obrotowego. W okresie od 1 - 24 listopada 2024 roku przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 10,3 proc. rdr do 934,9 mln zł - podała grupa w raporcie kwartalnym.
Spółka zaznaczyła, że dane przychodowe za okres od 1 do 24 listopada 2024 roku nie są w pełni porównywalne do analogicznego okresu ubiegłego roku ze względu na niekorzystny układ kalendarza - późniejszy początek tzw. Black Week, tj. najważniejszego okresu sprzedażowego dla czwartego kwartału i całego roku, wpływający na zawyżoną bazę porównawczą (w 2024 r. to 25.11-01.12, podczas gdy w 2023 r. 20-26.11).
CCC podało, że dodatnie dynamiki LFL odnotowały w okresie 1-24 listopada szyldy CCC i HalfPrice.
Operacyjna marża brutto grupy (przed opłatami licencyjnymi) wyniosła 51,1 proc. i była wyższa o 4,1 p.p. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (w walutach lokalnych odpowiednio 52,7 proc. i +5,8 p.p.).
Zysk brutto ze sprzedaży grupy CCC wzrósł o 20,0 proc. rdr (w walutach lokalnych +28,4 proc.).
"Mając na uwadze wymagającą bazę porównawczą wynikającą z efektu kalendarza, zarząd jest bardzo zadowolony z osiągniętej dynamiki przychodów ze sprzedaży w omawianym okresie. Osiągnięty poziom przychodów i zysku brutto ze sprzedaży zarząd uznaje za bardzo dobry początek czwartego kwartału, w szczególności mając na uwadze nadchodzące szczyty sprzedażowe związane z Black Week oraz okresem świątecznym (szczególnie istotnym dla HalfPrice)" - napisano w raporcie.
"Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. Skutecznie kontynuowany jest program poprawy rentowności Grupy Modivo, szczególnie poprzez redukcję kosztów ogólnego zarządu i zwiększenie efektywności performance marketingu" - dodała spółka. (PAP Biznes)
pel/ asa/