Profil:
CCC SAGrupa CCC pozytywnie ocenia początek IV kw., sprzedaż wzrosła o ok. 10 proc. (opis)
Grupa CCC ocenia, że ma za sobą bardzo dobry początek IV kwartału roku obrotowego. W okresie 1 - 24 listopada 2024 roku przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 10,3 proc. rdr do 934,9 mln zł - podała grupa w raporcie kwartalnym.
Spółka zaznaczyła, że dane przychodowe za okres od 1 do 24 listopada 2024 roku nie są w pełni porównywalne do analogicznego okresu ubiegłego roku ze względu na niekorzystny układ kalendarza - późniejszy początek tzw. Black Week, tj. najważniejszego okresu sprzedażowego dla czwartego kwartału i całego roku, wpływający na zawyżoną bazę porównawczą (w 2024 r. to 25.11-01.12, podczas gdy w 2023 r. 20-26.11).
CCC podało, że dodatnie dynamiki LFL odnotowały w okresie 1-24 listopada szyldy CCC i HalfPrice.
Operacyjna marża brutto grupy (przed opłatami licencyjnymi) wyniosła 51,1 proc. i była wyższa o 4,1 p.p. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (w walutach lokalnych odpowiednio 52,7 proc. i +5,8 p.p.).
Zysk brutto ze sprzedaży grupy CCC wzrósł o 20,0 proc. rdr (w walutach lokalnych +28,4 proc.).
"Mając na uwadze wymagającą bazę porównawczą wynikającą z efektu kalendarza, zarząd jest bardzo zadowolony z osiągniętej dynamiki przychodów ze sprzedaży w omawianym okresie. Osiągnięty poziom przychodów i zysku brutto ze sprzedaży zarząd uznaje za bardzo dobry początek czwartego kwartału, w szczególności mając na uwadze nadchodzące szczyty sprzedażowe związane z Black Week oraz okresem świątecznym (szczególnie istotnym dla HalfPrice)" - napisano w raporcie.
"Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. Skutecznie kontynuowany jest program poprawy rentowności Grupy Modivo, szczególnie poprzez redukcję kosztów ogólnego zarządu i zwiększenie efektywności performance marketingu" - dodała spółka.
W trzecim kwartale roku obrotowego 2024/25 (sierpień-październik 2024 r.) Grupa CCC miała 155,4 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 5,1 mln zł zysku netto w analogicznym okresie rok wcześniej. W III kw. CCC miało 328 mln zł zysku EBIT wobec 76,2 mln zł zysku przed rokiem. EBITDA wzrosła o 109 proc. rdr do 479 mln zł.
Przychody grupy w III kw. wyniosły 2,8 mld zł, co stanowi wzrost o 14 proc. rdr. Jak podała spółka, w CCC obroty były o 13 proc. wyższe (wzrost LFL o 11 proc.). HalfPrice odnotował wzrost przychodów o 18 proc. (sprzedaż LFL wzrosła 5 proc.). Przychody Grupy Modivo wzrosły 14 proc. przy spadku zapasów o 11 proc.
Jak podano, na koniec trzeciego kwartału, po raz pierwszy w historii grupy, sprzedaż za ostatnie 12 miesięcy przekroczyła poziom 10 mld zł.
"CCC i HalfPrice odnotowują bardzo wysoką rentowność. Naszym celem jest, aby jak najszybciej dołączyła do nich Grupa Modivo. Intensyfikujemy pracę nad odbudową i umocnieniem jej wyników – widać już pierwsze efekty wdrożonego w końcówce ostatniego kwartału programu oszczędnościowego. Naszym celem jest, żeby Grupa Modivo była najbardziej rentownym biznesem e-commerce w Europie" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes CCC Dariusz Miłek.
Grupa CCC w trzecim kwartale odnotowała wzrost marży brutto w każdej linii biznesowej. Marża HalfPrice wyniosła ponad 51 proc. (wzrost o 5 p.p.). Marża w Grupie Modivo wzrosła o 5 p.p. do poziomu 43 proc. Z kolei marża brutto w CCC wyniosła blisko 59 proc. (+1 p.p. rdr). Marża brutto grupy CCC wzrosła o 3 p.p. do poziomu 51 proc.
Wskaźnik kosztów do przychodów grupy był niższy rdr o ponad 4 p.p. i wyniósł 39 proc. (PAP Biznes)
pel/ asa/